توزیع 1.2 میلیون بسته معیشتی طرح شهید سلیمانی در خراسان شمالی / فعالیت 5 مرکز تلفیقی واکسیناسیون بسیج در استان


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817285

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان شمالی گفت؛

عیسی برجی گفت: در دو سالی که از شیوع تاج می گذرد، یک میلیون و 258 هزار بسته معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی در استان خراسان شمالی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی برجی مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جولامه (ع) خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار راراتاک وی در خصوص مهمترین اقدامات در این زمینه برای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: قرارگاه شهید سلیمانی برای اقدامات موثر علیه کرونا به طور همزمان در سراسر کشور در استان خراسان شمالی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های بهداشت محور با دبیری بسیج جامعه پزشکی از 99 سالگی شروع به کار کردند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه شهید سلیمانی خراسان شمالی متشکل از 103 تیم مراقبتی، 240 تیم نظارتی، 540 تیم پشتیبانی و 140 تیم آموزشی است، گفت: تیم ها معمولاً دو تا سه نفر هستند و فعالیت هایی مانند ارائه آموزش های بهداشتی در فضای مجازی و شخصاً پروتکل‌های بهداشتی را زیر نظر بگیرید، آزمایش‌های تاج را پیگیری و انجام دهید و بسته‌های معیشتی را توزیع کنید.

وی گفت: «از آغاز اپیدمی کرون، 245000 نفر در این منطقه آموزش دیده اند. همچنین 32 هزار ایست بازرسی و چک لیست تکمیل و 143 هزار تست کرون انجام شد.

برجی افزود: در دو سالی که از شیوع تاج می گذرد، یک میلیون و 258 هزار بسته معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر تیم های نظارتی، 9 مانور مشترک پایش سلامت بسیج، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای پایش پروتکل های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا در یک روز در سراسر استان برگزار شد و نهمین مانور سلامت در 16 اسفندماه با حضور 250 نفر از بسیجیان داوطلب و 110 نفر از کارشناسان بهداشت و درمان و 160 نفر از داوطلبان هلال احمر در استان برگزار و از 3800 نقطه بازدید شد.

بورگی خاطرنشان کرد: در حوزه واکسیناسیون پنج کانون مستقل بسیج ادغام شده جامعه پزشکی در 45 خط و هفت مرکز مشترک واکسیناسیون با دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شد که 250 بسیجی به عنوان واکسیناتور و ثبت نام کننده در این مرکز استفاده شدند.

این مسئول با بیان اینکه 70 درصد واکسیناسیون ها در مراکز تلفیقی استان انجام شده است، گفت: بسیج علاوه بر مراکز واکسیناسیون، سه مرکز نمونه گیری و 80 تیم سیار نمونه برداری از زمان تاج تست ایام تاج را تشکیل داد.

برجی از راه اندازی سامانه تلفنی ناصر 3124 خدمات پزشکی در منزل شامل ویزیت، سرم درمانی و تزریق، تحویل دارو و اکسیژن ساز به عنوان خدماتی ایمن و رایگان خبر داد و گفت: این طرح از شهریور 1400 آغاز شد و در طول مدت 3800 بیمار خدمات دریافت کردند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از راه اندازی شیفت ایثار و ساماندهی 100 بسیجی در مراکز کرونا برای کمک به کادر درمانی خبر داد.

برجی گفت: کسب رتبه اول کشور در اجرای موفق طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون 98 درصد از جمعیت هدف در دوز اول، 94 درصد در دوز دوم و 68 درصد در دوز سوم از جمله نتایج مثبت این طرح بود. طرح شهید سلیمانی.

این مسئول گفت: در حال حاضر پنج مرکز واکسیناسیون تجمعی در استان برای تکمیل فرآیند جمعیت دزسم از 5 تا 12 سال وجود دارد.

وی افزود: در صورت تکمیل فرآیند نوبت سوم میزان بستری شدن در بیمارستان به حداقل می رسد و شروع نوبت چهارم برای گروه های سنی پرخطر مبتلا به بیماری اساسی از سال آینده آغاز می شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی با تاج، کمبود دارو و تجهیزات در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید