توسعه عمرانی روستاها گام مهمی برای جلوگیری از مهاجرت است/ 11 هزار واحد مسکونی در روستاهای لرستان نوسازی شد.


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911867

گفتگوی تفصیلی با مدیرکل بنیاد مسکن لرستان;

طبیبی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های روستایی گام مهمی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان است، گفت: 11 هزار واحد مسکونی در روستاهای لرستان مقاوم سازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، یکی از مهم ترین خدمات رسان بنیاد مسکن است که در فروردین 1337 به دستور امام (ره) تأسیس شد و امکانات و زیرساخت های لازم را دارد.

بنیاد مسکن در این سال ها خدمات قابل توجهی در زمینه ساخت و ساز و نوسازی مسکن روستایی، اجرای پروژه ها در هادی، ایجاد زیرساخت ها ارائه کرد و با ارائه این خدمات بسیاری از روستاها رنگ و درخشش خاصی پیدا کردند.

رسیدگی به روستاها و توجه ویژه به توسعه امکانات در این مناطق از مهاجرت مردم از روستاها به شهر و یا حاشیه شهر جلوگیری می کند و بدون شک افزایش این خدمات می تواند نقش مهمی در جهت گیری داشته باشد. از مهاجرت معکوس

در همین راستا گفتگوی تفصیلی با پوجا تابعی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان انجام شد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.


چند درصد از واحدهای روستایی تاکنون نوسازی شده است؟

بر اساس سرشماری سال 1394، 2985 روستای دارای سکنه در استان با جمعیتی بالغ بر 630000 نفر و 153000 واحد مسکونی در سطح روستاها وجود دارد.

یکی از مهمترین خدمات بنیاد مسکن نوسازی واحدهای مسکونی در روستاهایی است که ظرفیت لازم را ندارند که از 153 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان تاکنون 11 هزار واحد مسکونی نوسازی شده است که حدودا 72 درصد و لرستان رتبه بسیار خوبی در مقاوم سازی در کشور دارد.

با توجه به وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله یا سایر بلایای طبیعی لازم است مقاوم سازی به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار قرار گیرد که برنامه ریزی شده و در تلاش هستیم تا تمامی واحدهای روستایی بهسازی شود.


سهمیه لرستان در وام های 200 میلیون تومانی چقدر است؟

توجه ویژه به روستاها از مهاجرت جلوگیری می کند و یکی از مهمترین مشکلات کمبود امکانات در برخی روستاها است و در صورت نبود زیرساخت بسیاری از روستاها خالی از سکنه می مانند، بر این اساس توسعه ساخت و ساز در روستاها امری ضروری است که در دستور کار . .

در همین راستا افزایش وام مسکن روستایی از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان با همین دیدگاه آغاز شد که در سهمیه مسکن روستایی امسال هفت هزار واحد روستایی استان می توانند از این وام بهره مند شوند که به اطلاع سازمان سنجش رسانده شده است. بانک ها و بانک های عامل در حال حاضر تقسیم شده اند و به محض اعلام آمادگی بانک ها، پرونده بایگانی و به بانک ارائه می شود.

برای دریافت وام 200 میلیون تومانی اولویت با متقاضیانی است که ساکن همان روستاها و مورد تایید روستاییان هستند و یا افرادی که مهاجرت معکوس کرده اند و باید تایید شود که قصد اسکان دارند.


چه تعداد متقاضی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند؟

این پروژه در شهرهای زیر 100 هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شد اما مالکیت زمین زیر نظر راه و شهرسازی است که پیگیری شد و در تامین زمین مشکل داریم. سه شهرستان استان

در استان 49 هزار متقاضی در شهرهای زیر 100 هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد 11 هزار نفر تعیین تکلیف شده اند و 637 متقاضی واریز وجه، زمین به این افراد اختصاص یافته و 70 واحد شروع به عملیات کرده و 36 واحد این دیوار چینی است و تا پایان سال 70 قطعه به بهره برداری می رسد.


طرح هادی در چند روستا بازنگری شده است؟

از 2985 روستای استان، 1575 روستای بالای 20 خانوار مشمول طرح خدی هستند و طرح خدی 769 روستا در حال بازنگری است و هر ساله تعدادی روستا از این طرح بهره مند می شوند.


بنیاد مسکن چند واحد در مناطق زلزله زده اندیکا بازسازی کرده است؟

خدمات مسکن بنیاد مسکن بسیار گسترده است، از این رو در زلزله اندیکا در استان خوزستان، بازسازی 400 واحد مسکونی از سوی معاونت ستادی بنیاد مسکن لرستان در دستور کار قرار گرفت تا مردم زلزله زده بتوانند در مسکن های بازسازی شده اسکان پیدا کنند. در اسرع وقت.

به طور کلی اولویت اصلی بنیاد مسکن کمک به روستاییان و ساخت مسکن برای افراد محروم مناطق دور افتاده است و تلاش می کنیم خدمات بیشتری به این افراد ارائه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید