15000 واحد مسکونی در روستاها از بیمه حوادث برخوردار شدند


ساعت: 15:44
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920077

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: 15 هزار واحد مسکونی واقع در مناطق روستایی در سراسر استان مازندران بیمه آتش سوزی و حوادث هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استانداری مازندران و در راستای اجرای سیاست های حمایتی و گسترش خدمات بیمه ای در مناطق عقب مانده و کمتر توسعه یافته به ویژه روستاها، تعداد 15000 واحد مسکونی مستقر در روستاها به بهره برداری رسید. در سراسر استان مازندران بیمه حوادث و آتش سوزی دریافت می شود

مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم امضای این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: در بلایای طبیعی و حوادثی که معمولاً سالانه در کشور رخ می دهد بیشترین آسیب را منازل روستایی تشکیل می دهند که معمولاً با معماری سنتی ساخته می شوند و استحکام لازم را ندارند.

محمد ترکمانه ادامه داد: بر این اساس طرحی برای ایجاد فاز جدید بیمه خانه های روستایی با همکاری بنیاد برکت و استان های سراسر کشور تدوین شده است تا در صورت آسیب دیدن این خانه ها در اثر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و … خسارات آنها جبران و نقدا پرداخت می شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: از ابتدای سال 1401 تا به امروز 500 هزار مسکن روستایی در 8 استان کشور تحت پوشش بیمه حوادث و آتش سوزی برکت قرار گرفته اند و امروز 15 هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان با انعقاد قرارداد بیمه شده اند. تفاهم نامه با استان مازندران

ترکمانه در تشریح جزئیات پرداخت غرامت به حادثه دیدگان گفت: بیمه برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام هر یک از منازل روستایی آسیب دیده را در برابر حوادثی مانند زلزله، سیل، آتش سوزی، طوفان، صاعقه، انفجار، طغیان رودخانه ها، طوفان، گردباد، گردباد، رانش زمین و فرونشست زمین تا سقف 100 میلیون تومان شامل 70 میلیون تومان برای بازسازی و مرمت بنا و 30 میلیون تومان برای جبران اثاثیه آسیب دیده پرداخت می شود.

وی یادآور شد: از ظرفیت عمومی بیمه کشور برای جبران خسارات وارده به اهالی روستا در حوادث طبیعی استفاده شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به وقوع سیل و زلزله در استان های هرمزگان و خوزستان در ابتدای سال گفت: در این دو حادثه نزدیک به 1000 خانه روستایی در این استان ها آسیب دید و در مجموع 13 میلیارد تومان به این استان ها پرداخت شد. قربانیان.

ترکمانه در پایان تاکید کرد: هدف بنیاد برکت ایجاد و گسترش چتر حمایتی برای روستاییان کشور و توسعه فرهنگ بیمه در این مناطق است.

دیدگاهتان را بنویسید