زمین نهضت ملی مسکن برای 235 هزار واحد مسکونی فراهم شده است / اعطای تسهیلات عمرانی به مالکان

ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799366

حمزه لو گفت: برای تامین زمین برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی مشکلی وجود ندارد و زمینی برای ساخت 235 هزار واحد مسکونی در استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ارتباط با روند اجرای نهضت ملی مسکن در این استان به اروم نیوز گفت: آیا.

وی با بیان اینکه باید مشوق های لازم برای توسعه ساخت و ساز در حوزه مسکن در نظر گرفته شود، گفت: تامین زمین برای ساخت و ساز مسکن در آذربایجان غربی مشکلی ندارد و دستگاه های اجرایی باید هر چه سریعتر به راه و شهرسازی اجازه دهند. .

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به وضعیت حوزه مسکن در استان، با تعیین تخصیص زمین های متصرفی و شناسایی ظرفیت های دستگاه های اجرایی، چشم انداز قابل توجهی برای تولید مسکن در استان قابل دستیابی است.»

حمزه لو افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، سیاست کلان دولت و وزارت راه و شهرسازی، تولید مستمر و انبوه مسکن است و قوه مجریه حداکثر تا 2 ماه فرصت دارد تا این فرآیند را انجام دهد. واگذاری زمین.”

وی با بیان اینکه در اجرای قانون جهش تولید مشکلی برای تامین زمین وجود ندارد و با کمک قوه قضائیه اراضی ملی و دولتی از منابع طبیعی در داخل مرزها تملک شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه این اراضی در حال اجرا است، باید از منابع طبیعی خارج شوند.

وی افزود: ظرفیت قانونی برای استفاده از اراضی دولتی از جمله تغییر کاربری، الحاق به حریم و شناسایی اراضی مازاد دستگاه های اجرایی اعلام شده است.

نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی چه امکاناتی دارد؟

مدیرکل راه و شهرسازی به تسهیلات نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی واحدهای مسکونی مرکز استان 3 میلیارد و 500 میلیون ریال، سایر شهرها 3 میلیارد ریال و روستایی تعیین شده است. مساحت 2 میلیارد و 500 میلیون ریال.

حمزه لو افزود: هم اکنون زمین برای تولید 235 هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: تولید مسکن برای مردم یکی از اولویت های این نهاد است و باید تا چهار سال آینده در این استان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی این پیام عملیاتی دولت مردمی را گامی موثر در راستای محرومیت زدایی خواند و گفت: تاکنون با حمایت دولت و دستگاه های اجرایی 235 هزار مسکن مورد نیاز تامین شده است. در 14 شهر آذربایجان غربی».

حمزه لو گفت: در شهرستان سلماس بخشی از زمین مورد نیاز مسکن تامین شده و مشکلی در این زمینه در شهرستان سلماس وجود ندارد.

ارائه تسهیلات ساختمانی به مالکان در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به تسهیلات مسکن خود گفت: در طرح نهضت ملی «خود مالکان» نیز می توانند از تسهیلات مسکن استفاده کنند.

حمزه لو افزود: در این راستا متقاضیان با مراجعه به بانک مورد نظر باید مدارک لازم یعنی. اسناد مالکیت و پروانه ساختمانی، در محل و با ارائه رسید و طرح دعوی، بلافاصله نسبت به دریافت تسهیلات اقدام می کنند.»

وی ادامه داد: تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به مالکان داده می شود نیازی به خرید اوراق و سپرده ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: وام اختصاصی در چهار مرحله و بسته به پیشرفت پروژه توسط بانک موجود به حساب مورد نظر متقاضی واریز می شود.

حمزه لو افزود: در این طرح واحدهای مسکونی ساخته شده باید به نام چند نفر باشد و تنها یک واحد می تواند به نام مالک اصلی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید