تعیین تکلیف اعطای تسهیلات برای ساخت بیش از ۱۷۳ هزار واحد مسکونی در اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد؛

در یکصد ششمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن رفع مشکلات اجرایی پروژه های مسکن شهرستان اردستان، مبحث اعطای تسهیلات برای ساخت بیش از ۱۷۳ هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن تعیین تکلیف شد.



به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه در یکصد ششمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در ابتدای این نشست مصوبات جلسه قبل در خصوص اعطای تسهیلات طرح جهش تولید مسکن و خدمات آب و برق و … این پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: با توجه به اینکه مصوب شده بود مبحث اعطای تسهیلات توسط بانک های استان تعیین تکلیف و سرعت بخشی شود جلسات متعددی در این رابطه برگزار و نهایتا برای ارائه تسهیلات جهت ساخت ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برنامه ریزی شد. 

قاری قرآن بیان کرد: براین اساس اعطای تسهیلات برای این تعداد واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن بین ۲۰ بانک خصوصی و دولتی مطابق با منابع آنان تقسیم بندی شد لذا بانک ها موظف شدند اقدامات لازم را بعمل آورده و در قبول پروژه ها چه بصورت خودمالک و چه بصورت پروژه ای همکاری لازم را داشته باشند. 

وی ادامه داد: در روزهای آتی برش شهرستانی این برنامه نیز مطابق با پاکندگی بانک ها در هر شهرستان تعیین تکلیف می شود تا دغدغه های مرتبط با تسهیلات مرتفع شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: موضوع دیگری که در فاصله جلسه شورای مسکن پیشین تا کنون مورد پیگیری قرار گرفت مبحث خدمات (آب، برق و …) بود که در این رابطه تدوین تفاهم نامه جهت تامین منابع مالی مورد نیاز آن مطرح و بررسی شد. 

وی گفت: در این جلسه از شورای مسکن استان، وضعیت مسکن شهرستان اردستان به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفت و گزارشاتی از آخرین اقدامات بعمل آمده برای طرح‌های مسکن این شهرستان ارائه شد که مشکلات اجرایی آن رسیدگی و عیین تکلیف شدند. 

قاری قرآن افزود: براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن شهرستان بررسی و اتخاذ تصمیم شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: مطابق با گزارشاتی که ارائه شد در شهرستان اردستان در مجموع بیش از ۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در شهرهای اردستان، مهاباد و زواره ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر یک هزار و ۳۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند. 




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید