ساخت 20 هزار واحد مسکونی کارگری با حداقل دستمزد تا پایان امسال تعیین می شود

ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 1301/10/17
کد خبر: 1922268

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ساخت 20 هزار واحد مسکونی کارگران خبر داد و گفت: نخستین گام مسکن کارگران در مشهد مقدس در شهر جدید گلبهار آغاز شد و در تلاش هستیم تا ساخت مسکن بیشتر برای کارگران را در دستور کار قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برگزاری جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: در اولین جلسه آتی شورای عالی کار که به زودی برگزار می شود. گروه های تخصصی معیار حداقل دستمزد کارگری، این موضوع را تشکیل و بررسی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: حداقل دستمزد کارگران تا پایان سال جاری مشخص می شود و به موقع به نتیجه می رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اسکان کارگران خبر داد: اولین گام اسکان کارگران از مشهد مقدس در شهر جدید گلبهار با ساخت حدود 2 هزار واحد مسکونی کارگری آغاز شد. راه اندازی 20 هزار واحد مسکونی کارگری در سراسر کشور ساخت واحدهای مسکونی در سیستان و بلوچستان نیز آغاز شده و تلاش می کنیم ساخت واحدهای مسکونی بیشتر برای کارگران را در دستور کار قرار دهیم.

مرتضوی همچنین با اشاره به تفاهم نامه ای که اخیرا با دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت مسکن منعقد شده است، گفت: بر اساس این تفاهم نامه یکصد هزار واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن کارکنان و آزاد ساخته و تحویل می شود. دانشگاه در برنامه سالانه 2.5.

وی همچنین درباره تفاهم نامه ای که برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی کارگری منعقد شد، بیان کرد: در زمان وزیر سابق تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد که طی آن مقرر شد 200 هزار واحد مسکونی ساخته شود. واحدهای مسکونی برای کارگران شرکتهای تعاونی مسکن؛ همچنین طی تفاهم نامه ای با شهرداری تهران 5 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده نوسازی و به مردم تحویل می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تا پایان سال یک هزار واحد مسکونی کارگری در سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید