توسعه ناجا پس از بازسازی / ارتقای جایگاه پلیس بین الملل

ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801223

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به نوسازی پلیس بین الملل در طرح ساماندهی ناجا، گفت: با توجه به توسعه دیپلماسی پلیس، جایگاه سازمانی اینترپل ارتقا یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تغییرات ایجاد شده در فرماندهی انتظامی کل کشور تحت عنوان طرح کلی ساختار و تشکیلات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محقق شد. بحث در مورد اهداف و مزایای این تغییر ساختار در ماه های اخیر آغاز شده است، اما به نظر می رسد جزئیات بیشتری لازم باشد.

ما قبلاً در چندین گزارش به برخی از جنبه های این تغییرات توجه کرده ایم. در نگاه اول، ارتقای کلی ناجا که علیرغم حذف کلمه «نیرو» همچنان مخفف فرماندهی انتظامی خواهد بود، توانایی فرماندهی را برای سازماندهی به روز و مؤثر بهبود می بخشد. شد.

سردار اشتری، فرمانده انتظامی کشور در اولین یادداشت های رسانه ای خود درباره تغییرات، خواستار «تحول در امنیت و خدمات انسانی» شد و گفت: این تحول و ارتقای ساختاری گامی در جهت حرفه ای تر، هوشمندتر و چابک تر شدن است. «تربیت کارکنان حرفه‌ای و دانش‌بنیان، توسعه دیپلماسی و منظور پلیسی به منظور تقویت هرچه بیشتر نظم و قانون در جامعه و توسعه خدمات مردمی.

همانطور که در گزارش های قبلی و در اظهارات سردار اشتری نیز اشاره کردیم، مشخص است که هدف مهم این طرح، پیگیری تغییرات در جهت بهبود عملکرد ناجا است.

شاید به همین دلیل بود که محوریت تحول ناجا بر تشکیلات جدید در این دو حوزه بود.

به ویژه تحول ناجا که فرماندهی آن به سطح سپاه و ارتش ارتقا یافته و یگان های آن قدرتمندتر شده اند.

کلمه نیرو حذف شده و ناجا اکنون به عنوان «فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران» شناخته می شود. دانش روز مراقب است.

برای بررسی بیشتر این تغییر ساختار، با سردار مهدی حاجیان، سخنگوی پلیس کل کشور گفت و گو کردیم.

وی افزود: کلمه زور حذف شده و به عنوان فرماندهی کل قوا شناخته می شویم. وی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

سردار حاجیان همچنین در تشریح تغییرات در ساختار ناجا از ایجاد سازمان اطلاعات و دانشگاه جامع خبر داد و تاکید کرد: راه اندازی دانشگاه جامع در راستای توسعه دانش و تخصص در پلیس انجام شد.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به نوسازی پلیس بین الملل در طرح ساماندهی ناجا، گفت: با توجه به توسعه دیپلماسی پلیس، جایگاه سازمانی اینترپل ارتقا یافته است.

وی همچنین جایگزینی معاونت اجتماعی در معاونت فرهنگی و اجتماعی را مطابق با نگاه فرهنگی نیروی انتظامی می داند.

سردار حاجیان تأثیر این تغییر ساختار در بحث همسان سازی را اینگونه تشریح کرد: ناجا با فرمانده کل سپاه و فرماندهی کل ارتش برابری کرد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید