توسعه و بهسازی بیش از 11800 هکتار از باغات زیتون


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821534

پیمانکار طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از توسعه و بهسازی ۱۱ هزار و ۸۲۵ هکتار از باغات زیتون در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، جواد میرعرب رازی در گفت و گو با اشاره به اینکه اصلاح و توسعه باغات زیتون در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: تا بهمن ماه سال گذشته 9 هزار و 425 هکتار باغ زیتون و 2 هزار و 400 هکتار زیتون. نخلستان ها

وی با بیان اینکه احداث 4 هزار و 500 هکتار باغ زیتون در سال جاری برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: 15 هزار هکتار نیز باغات زیتون در دستور کار است.

وی ادامه داد: اجرای طرح پالایش THOC2 با همکاری شورای بین المللی زیتون برای تولید ارقام تجاری و مولد در حال انجام است.

پیمانکار طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تدوین دستورالعمل های تخصصی از جمله تولید نهال سالم با برچسب آبی و دستورالعمل بهره برداری از شاخه های زیتون، افزود: و تفاهم نامه همکاری با منعقد شد. اصالت

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تولید روغن زیتون باکیفیت اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع حذف نشدن روغن زیتون معمولی از زیر مجموعه روغن های خام، اول. معاون رئیس جمهور در نهایت دستور رفع موانع و عدم حذف روغن زیتون معمولی از زیر گروه زیتون های فرآوری نشده صادر شد.

میرعرب از گسترش تکثیر، تولید و کاشت نهال زیتون در استان ها و مناطق فقیرنشین خبر داد و گفت: بیشترین اعتبار از محل یارانه نهال زیتون برای تکمیل سایر پروژه ها و هزینه های زیربنایی در سال گذشته دریافت شد.

به گفته وی، متقاضیان کشت زیتون نیز از تسهیلات کم بهره بند الف تبصره 18 سال 1400 بهره مند شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید