توسعه کشت دوم در ۵۵ مزرعه شالیزار مازندران و گیلان

مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

پیمانکار طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال توسعه کشت دوم در 55 مزرعه نمونه شالیزارهای مازندران و گیلان عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری مازندران موج

سهراب سهرابی، مدیر پروژه گندم و برنج وزارت کشاورزی وی کشت دوم در پاییز و زمستان محصولات کشاورزی را پس از کشت برنج در شالیزارهای شمال برشمرد و بیان کرد: امسال توسعه کشت دوم در 55 مزرعه نمونه در شالیزارهای مازندران و گیلان اجرا شده است.

وی ادامه داد: صیفی جات، صیفی جات، حبوبات، دانه های روغنی و گونه های علوفه ای از مهمترین محصولات کشت پاییزه و زمستانه در شالیزارهای مازندران و گیلان هستند.

مدیر پروژه گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با برگزاری جلسات تحقیقاتی دومین سامانه کشت در شالیزارهای مازندران و گیلان را در 2 سال گذشته توسعه داد.

وی بیان کرد: امسال کشت پاییزه و زمستانه در 28 مزرعه آزمایشی برنج در مازندران و 37 مزرعه در استان گیلان انجام شده است.

سهرابی با بیان اینکه برای این طرح اعتباری برای ترویج و آموزش، سمینارهای آموزشی و تهیه بذر نیز برگزار شد، افزود: بررسی ها نشان می دهد با گسترش نظام دوم کشت در شالیزارهای مازندران و کیلان، تا چهار میلیون تن محصولات کشاورزی افزایش می یابد. در کشور .

وی تصریح کرد: مهمترین عامل توسعه کشت دوم در شالیزارهای شمال علاوه بر افزایش تولید و درآمد کشاورزان حاصلخیزی خاک است.

هیچ هزینه ای ندارد. کلزا، گندم، جو و علوفه مهمترین محصولات کشاورزی پاییزه استان مازندران هستند که بر اساس برنامه پیش بینی شده امسال 15 هزار هکتار کشت کلزا، حدود 60 هزار هکتار گندم و حدود 80 هزار هکتار محصولات علوفه ای از جمله جو است. ، گیاهان علوفه ای هی تابستان و سبزی ها رفتند.

مازندران استانی مبتنی بر تولیدات کشاورزی است و کشت تقریباً تمام محصولات آن به میزان بارندگی و ذخیره آب بستگی دارد. بر اساس آمارهای رسمی، تعداد مشمولان بخش کشاورزی در مازندران حدود 500 هزار نفر است و هرگونه تغییر در میزان بارندگی به طور مستقیم بر زندگی و معیشت آنها و در نهایت امنیت غذایی کشور که مازندران در آن نقشی حدود 12 درصد دارد، تأثیر خواهد گذاشت. تولید ارزش افزوده .



آیا این خبر مفید بود؟