نهایی شدن طرح کشت جایگزین در جنوب استان کرمان/توسعه کشت محصولات کم مصرف آب در بردسیر


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1897955

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان گفت؛

عابدین عسگرپور گفت: در زمینه کشت جایگزین و اصلاح الگوی کاشت در جنوب استان، طرح اتاق فکر سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان در حال بررسی است و مراحل نهایی خود را طی می کند. مراحل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عابدین عسگرپور در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: در حوزه کشت جایگزین و تغییر الگوی کاشت در جنوب استان، طرح اتاق فکر سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان در حال بازنگری است که مراحل پایانی خود را طی می کند. و به زودی تقدیم سازمان جهاد کشاورزی و متولیان امر خواهد شد. با حمایت سازمان های ذیربط اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان ادامه داد: کاری که اکنون به صورت فوری انجام می دهیم، توسعه کشت گیاهان کم آبی است که به صورت پایلوت و نمونه در شمال استان انجام دادیم. در بردسیر شهرستان، با نتایج خوب و رضایت کشاورزان را دنبال کرد.

وی بیان کرد: در جنوب استان نشستی در رودخانه جنوبی برگزار می کنیم که موضوع مورد بحث در این منطقه کشت چغندر علوفه ای است که یک گیاه علوفه ای کم آب است و بین 50 تا 250 تن در هکتار قابل کشت است. غده تولید می شود و پس از آن با سایر خوراک ها مانند کاه ترکیب می شود و به دام می رسد.

عسگرپور افزود: بسته های تولیدی وکیوم شده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و این موضوع در قالب عقد قرارداد با کشاورز توسط بنیاد تعاون بسیج و اجرای سازمان بسیج جامعه کشاورزی انجام می شود، بنابراین میزان ریالی مواد اولیه می شود. در اختیار کشاورز قرار خواهد گرفت.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان با اشاره به سوال فوق خاطرنشان کرد: قرارداد خرید محصولات کشاورزی نیز با کمک اداره کل امور عشایری شمال و جنوب استان منعقد شده است. استانی که به نفع دامدار و کشاورز بود، آن را به صورت یک محصول کوچک توسعه می دهیم، سپس به سراغ سایر محصولاتی که در طرح آمده است می رویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید