توصیه جدی حمید درخشان به یحیی گل محمدی

215274 632 خبر خاکستری

عنوان “دربی باز” معمولا به بازیکنان موفق دربی اطلاق می شود، اما در فوتبال ایران هنوز مربیان دربی داریم. یکی از این مربیان حمید درخشان است.
ستاره سال های آخر پرسپولیس هیچ وقت استقلالی را به عنوان مربی از دست نداده است. به بهانه دیدار پرسپولیس و استقلال بدمان نیامد که با سرمربی و کاپیتان سابق پرسپولیس صحبت کنیم.

فکر می کنی پرسپولیس پنجشنبه می برد یا استقلال؟

ما پرسپولیسی ها دوست داریم تیم محبوبمان قهرمان شود. این طبیعی است.

ما به عنوان یک کارشناس بی طرف جواب می دهیم نه پیشکسوتان پرسپولیس.

هر کسی که شیر جگر داشته باشد می تواند در این بازی موفق شود.

منظورتان سرمربی و کادرفنی هر دو تیم است یا بازیکنان؟

مهم نیست! همه اعضای تیم برنده باید نترس و شجاع باشند و شاید مربی کمی بیشتر.

شما به عنوان بازیکن دربی را از دست دادید، اما هرگز مربی را از دست ندادید. درست است، واقعی؟

ما به عنوان بازیکن فقط یک بار شکست خوردیم و همان مسابقه معروف در سال 83 با گل پرویز مظلومی اما نه به عنوان سرمربی! من هرگز باختم.

چرا؟ راز چه بود؟

من می گویم این بازی شعار دارد. نترسید و از دربی 3 امتیاز بگیرید و برنده شوید! در این بازی حریف به جای آن آنالیز و شناسایی می شود اما آنچه می تواند یک تیم را به پیروزی برساند شجاعت تیم هاست. می توانم مثال بزنم؟

خوش آمدی؟

یک بار می بینید که یک جوان تازه وارد یا حتی یک نام کوچک در دربی انگشت به سوی همه نشانه می رود. شاید حتی نام یک ملی پوش بزرگ را هم از گزارشگر مسابقه نشنیم. چرا؟ چون جوان نترسید و شجاعانه بازی کرد اما تیم ملی تحت تاثیر دربی قرار گرفت.

به نظر شما کدام دربی در بین بازیکنان فعلی پرسپولیس بازتر است؟

باید تا آخرین سیگنال قاضی در روز پنجشنبه صبر کنید!

چگونه

این دربی با توجه به شرایط جدول و نیاز پرسپولیس به شکست استقلال و برتری 6 امتیازی بسیار سخت و حساس است. بنابراین هر بازیکنی که بتواند گره را باز کند و به تیمش کمک کند یک دربی باز واقعی است.

حرف جالبی زدی اما با توجه به شرایط فعلی به قول خودت کدام بازیکن پرسپولیس را دربی باز واقعی لقب می دهد؟

پیش بینی واقعا سخت است اما مهدی ترابی اگر خودش باشد و تحت تاثیر بازی قرار نگیرد می تواند ستاره روی زمین شود.

منظورتان از تحت تاثیر قرار ندادن بازی چیست؟

این اواخر در مسابقات می بینیم که مهدی ترابی روی قضاوت داور بسیار حساس است و وقتی به نفع او اشتباه نمی کنند ناراحت می شود و الکی کارت زرد می گیرد. امیدوارم این بازیکن سرعت و تکنیک خودش را داشته باشد و آرام بازی کند. اگر خودش است بدانید پرسپولیس هم به گل می رسد.

کدام بازیکن در طرف مقابل خطرناک است؟

شاید ارسلان مطهری که بعید است در ترکیب اصلی حضور داشته باشد. او تجربه گلزنی در دربی را هم دارد و بسیار زهرآلود است.

محمد نوری پیشکسوت استقلال چندی پیش مصاحبه ای انجام داد و گفت: برای بازی با حامد لک در دربی به نذر نیاز داشتم که این صحبت های او با واکنش پیشکسوتان پرسپولیس مواجه شد. نظری در این مورد ندارید؟

متاسفانه این فضای مجازی همه را به دام انداخته است. خوب نیست یک پیشکسوت استقلال یا پرسپولیس علیه بازیکن رقیب حرف بزند و کورکورانه بخواند. گاهی می بینیم که یک پیشکسوت می آید و نام یک بازیکن نابینا را می خواند تا مورد توجه هواداران سابق تیمش در فضای مجازی قرار بگیرد. این خیلی زشته و اگه 15 یا 16 ساله بشه مشکلی نداره ولی جانباز 50 سال و بیشتر…؟ واقعا نمیدونم چی بگم!

آیا تا به حال خودتان کوری را خوانده اید؟ حتی در جوانی؟!

نسل ما که کاملا واقعی بود. ما فضای مجازی نداشتیم و همه تلاش می کردیم کارهای حرفه ای خود را روی زمین انجام دهیم. حالا می توانیم دوستان صمیمی در درون خود داشته باشیم، اما با احترام و دوستی کامل!

با همه این تفاسیر فکر می کنی نتیجه دربی چه می شود؟

پیروزی یک بر صفر پرسپولیس را پیش بینی می کنم. البته باز هم می گویم بازی بسیار سختی است اما خدای ناکرده یحیی گل محمدی و بازیکنانش با اعتماد به نفس و شجاعت کامل وارد دربی می شوند که به خصوص در آسیا بارها دیده ایم و پر از آن خارج خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید