توصیه مهم آقای گل به یحیی گل محمدی

توصیه مهم آقای گل به یحیی گل محمدی

کریم انصاری فرد، مهاجم باتجربه تیم ملی کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود از پیشکسوتان خواست تا کار گروه ایران را در جام جهانی آسان نکنند و قولی از پیش ندهند.

همین درخواست شماره 10 تیم ملی ایران از پیشکسوتان باعث شد دقایقی با فرشاد پی صحبت کنیم. گلزن سابق تیم ملی و پرسپولیس تا حد زیادی با کریم انصاری فرد موافق است و …

شنیدی کریم انصاری فرد چه گفت؟

نه، اما خدا را شکر خطر بزرگی از چشمانش گذشت و همه ما را نگران کرد.

انصاری فرد که وضعیتش بهتر شده است در صفحه خود نوشت که پیشکسوتان گروه جام جهانی ایران را آسان نکردند و صحبتی از صعود نکردند؟

گروه آسان؟ قطعا گروه آسانی نیست. گروهی که هری کین، رحیم استرلینگ (انگلیس) یا کریستین پولیشیچ (آمریکا) در مقابل ما بازی می کنند خواندنی نیست و تا حد زیادی با کریم انصاری فرد موافقم، اما در هر صورت رسیدن به مرحله دوم جام جهانی است. یک رویای بزرگ فوتبال برای همه است. امیدوارم با تدارکات مناسب و بازی های دوستانه با بزرگان فوتبال جهان قبل از جام جهانی این اتفاق بیفتد.

به نظر شما گروه مرگ جام جهانی کدام گروه است؟

همه دنیا می گویند ژاپنی ها در گروه مرگ هستند. آلمان و اسپانیا دو مدعی اصلی جام جهانی فوتبال منظم و برنامه ریزی شده ای را به نمایش خواهند گذاشت.

اولین بازی ما مقابل انگلیس است. به نظر شما نتیجه چه خواهد شد؟

یک نکته امیدوار کننده این است که بریتانیا به اندازه کافی درباره ما نمی داند. شاید در ابتدای تورنمنت بتوانم مقابل این تیم خوب عملکرد خوبی داشته باشم، اگرچه ستاره های بزرگی در ساوت گیت حضور دارند.

آیا آمریکا حریف آسان تری است؟

اکثر بازیکنان آمریکایی در تیم های خوب و معتبر اروپایی از انگلیس و آلمان گرفته تا ایتالیا و فرانسه بازی می کنند و این حریف آسانی نیست. این تیم حتی پتانسیل شگفتی سازی در این گروه یا تورنمنت را دارد.

آیا ترجیح می دهید در پلی آف با اسکاتلند، ولز یا اوکراین بازی کنید؟

ما در گذشته مقابل اسکاتلند و جام جهانی 1978 آرژانتین بازی کردیم و احساس می کنم سطح فوتبال این کشور کمی پایین تر از ولز و اوکراین است. با این حال همه این تیم ها برای رقبای آسیایی خود سخت هستند.

چند درصد امیدوارید ایران بتواند شگفتی ساز شود و از گروه خود در جام جهانی صعود کند؟

این بستگی به برنامه ریزی یا تدارک بازی های دوستانه و قوی دارد. امیدوارم این اتفاق بیفتد، اما وقتی پای فوتبال به میان می آید، واقعا سخت است.

همه از مهدی طارمی به عنوان ستاره احتمالی تیم ملی ایران در جام جهانی یاد می کنند. به نظر شما به جز مهدی طارمی، کدام بازیکن پتانسیل درخشش در جام جهانی یا کسب شهرت بیشتر در قطر را دارد؟

ما بازیکنان و لژیونرهای خوبی داریم که می توانند در جام جهانی بدرخشند. از مهدی طارمی که نام بردید تا سرداران آزمون، علیرضا جهانبخش و… که تجربه کافی دارند.

آیا گزینه ای وجود دارد که غافلگیر کننده باشد؟

هنوز راه زیادی تا جام جهانی باقی مانده است. با این حال علی گلی زاده بسیار تکنیکی است و اگر با آمادگی بدنی بالا وارد جام جهانی شود می تواند با دریبل و حرکات تکنیکی خود همه را شگفت زده کند. البته من هم مثل خیلی های دیگر پیش بینی می کنم مهدی طارمی و سردار آزمون ستاره های اصلی ما در جام جهانی باشند.

اگر موافقید چند سوال از پرسپولیس بپرسیم. شما یکی از کسانی بودید که بازی دوستانه تیم امید و پرسپولیس را دیدید. چرا گل محمدی 3 امتیاز را به تیم جوان مهدوی کیا از دست داد؟

اول تبریک به مهدی (مهدوی کیا) که با وجود زمان کم و مشکلاتی تیم خوبی ساخت اما همان روز شنیدم پرسپولیس چند روز تمرین سخت و فشرده داشته است. با این حال ماهیت بازی تدارکاتی این است و نباید به نتایج نزدیک شد.

حالا پرسپولیس باید به مصاف تیم هواداران برود. تیمی که در نیم فصل یقه پرسپولیس را گرفت. آیا نظری در این مورد دارید؟

این بازی متفاوت است. پرسپولیسی ها به خوبی می دانند که در 7 بازی باقی مانده به تک تک امتیازات از جمله دیدار با هواداران نیاز دارند. پس مطمئن باشید پرسپولیس با روحیه و انگیزه بالا به مصاف این تیم می رود و پیروز می شود.

توصیه ای به مربیان پرسپولیس دارید؟

دوستان خوبم یحیی گل محمدی، افشین پیروانی، حمید مطهری، کریم باقری، داوود فنایی و …. همه کاربلد و استاد هستند. من به عنوان یک هوادار پرسپولیس می گویم که بهتر است این تیم با دو مهاجم بازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید