توصیه رهبر کاتولیک های جهان به لبنان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پاپ فرانسیس روز یکشنبه گفت که پاپ فرانسیس از سیاستمداران لبنانی می خواهد که منافع شخصی خود را پشت سر بگذارند و در مسیری توافق کنند که کشورشان را از سال ها رکود اقتصادی و خلاء سیاسی جدید خارج کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس در بازگشت از سفر خود به بحرین به سوال یکی از خبرنگاران درباره احتمال سفر به لبنان پاسخ داد و گفت: لبنان در حال حاضر در رنج است.

او که گفته می شود اوایل امسال قصد داشت از لبنان بازدید کند اما مجبور شد آن را یک ساعت دیگر به تعویق بیندازد، مستقیماً به این سؤال پاسخ نداد. پاپ فرانسیس گفت که از دخالت لبنان در هرج و مرج بسیار اندوهگین است و خواستار دعا برای لبنان و کمک جامعه جهانی به این کشور شد.

رهبر کاتولیک های جهان خاطرنشان کرد: از این فرصت استفاده می کنم و از سیاستمداران لبنانی می خواهم که منافع شخصی خود را کنار بگذارند و برای کشور خود صحبت کنند و به توافق برسند. اول خدا، بعد دولت و بعد منافع شخصی».

لبنان سه شنبه گذشته بار دیگر غیبت رئیس جمهور را تجربه کرد، دوره شش ساله میشل عون در پایان اکتبر به پایان رسید و او دوشنبه گذشته کاخ بعبدا را ترک کرد، اما نمایندگان پارلمان همچنان موفق به انتخاب رئیس جمهور جدید شدند. بود

به گزارش آسوشیتدپرس، لبنان در حال حاضر درگیر خلاء سیاسی است که می تواند به تشدید بحران اقتصادی این کشور منجر شود.

بسیاری نگرانند که ادامه تأخیر در تعیین جانشین رئیس جمهور در لبنان، تلاش های این کشور برای نهایی کردن توافق برای دریافت سه میلیارد دلار کمک از صندوق بین المللی پول را با مشکل مواجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید