توصیه ستاره سابق پرسپولیس به ستاره های یحیی: پرسپولیس را ترک کنید

توصیه ستاره سابق پرسپولیس به ستاره های یحیی: پرسپولیس را ترک کنید

فرزاد آشوبی، هافبک سابق پرسپولیس و استقلال و سرمربی فعلی تیم جوانان سرخپوشان درباره دربی فینال جام حذفی ایران گفت: دو تیم خوب و شایسته به فینال راه یافتند و این برای فوتبال ایران خوب است اما ببینیم چه می شود. برای اینکه مشخص شود عملکرد و سبکی که تیم ها انتخاب می کنند تا کجا پیش می رود، باید 48 ساعت دیگر صبر کنیم.

وی در خصوص کیفیت فنی دو تیم گفت: هر دو تیم در تمامی خطوط به خصوص در خط هافبک و حمله بازیکنان باکیفیتی دارند و چهره هایی دارند که خلاقیت آنها چاشنی کیفیت و توانایی آنهاست و این نیز می تواند وعده a بازی جالب است.

آشوبی اضافه کرد: در مجموع پرسپولیس در سال های اخیر روند متفاوتی را پشت سر گذاشته و مقابل هر رقیبی شانس بهتری برای برتری دارد اما برای این تک بازی و پایان ویژه نمی توان از انگیزه های خاص استقلال چشم پوشی کرد. محرک هایی که می توانند به یک احساس مثبت تبدیل شوند و شرایط را برای حریفش سخت کنند. استقلال مقابل پرسپولیس لیگ را از دست داد و این دیدار می تواند فرصتی دیگر برای این تیم باشد تا اوضاع را برگرداند و آبروی خود را به دست آورد.

هافبک سابق سره پوشان درباره بردهای مارونی ها در آستانه فینال جام حذفی گفت: این موضوع نیز به همان کیفیت، توانایی و خلاقیت بازیکنان دو تیم برمی گردد که باعث می شود در قسمت تهاجمی مقابل حریف عمل کنند. به گونه ای که دفاع حریف را متعادل و متعادل کند، اما به نظر من حساسیت این دیدار به قدری بالاست که تصور یک بازی پر گل دشوار است. البته دلیل جذابیت یک بازی فقط تعداد گل نیست و یک تیم می تواند گل های کمی بزند، اما در عین حال آنقدر منطقی عمل می کند که برای کسانی که فوتبال را دنبال می کنند بسیار جذاب است.

آشوبی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید بازی چگونه پیش می رود و کدام بازیکن می تواند ستاره داربی باشد، گفت: فوتبال بارها و بارها به ما نشان داده که هیچ پیش بینی، معنا و مفهوم واقعی وجود ندارد، اما فکر می کنم بازی یک بازی خواهد بود. قرعه کشی، چرا؟» که هر دو تیم پتانسیل خوبی دارند و کار را برای تیم مقابل سخت می کند.

وی درباره ایرادات باشگاه استقلال به مشکلات داوری گفت: دامن زدن به این مشکلات اشتباه بزرگ باشگاه استقلال است. این مسائل بیشتر تمرکز تیم فنی و بازیکنان را به خود اختصاص داده و رفتاری غیرحرفه ای است. خیلی خوشحالم که پرسپولیسی ها مدت هاست حرفه ای رفتار می کنند و به دور از هیجان و هیجانات پیرامون فوتبال، با تمرکز، عملکرد و کیفیت خاص خودشان جلو می روند. فکر می کنم این مشکل یکی از دلایل اصلی بازگشت پرسپولیس به صدر جدول لیگ و قهرمانی این تیم بود.

آشوبی که سابقه بازی در پرسپولیس و استقلال را در کارنامه خود دارد، در پاسخ به این سوال که برخلاف سایر بازیکنانی که در دو تیم بازی می کردند، کارش را کاملا بدون حاشیه دنبال می کرد، گفت: من بین خودم و سایر بازیکنان تفاوت احساس می کنم. من نمی خواهم. هرکسی در زندگی ورزشی و اجتماعی خود نگرش و دیدگاه خاص خود را دارد و من معتقدم فوتبال تنها بخشی از زندگی است و بخش مهمتر و بزرگتر زندگی اجتماعی مردم است. بنابراین بازیکنان و مربیان باید به گونه ای عمل کنند که این دپارتمان بزرگ تحت الشعاع دپارتمان فوتبال قرار نگیرد. در این مقطع از دوران حرفه ای ام شرایط خاصی داشتم و تصمیم گرفتم به استقلال بروم. با این حال، اگر به عقب برگردیم، قطعا چنین تصمیمی نخواهم گرفت.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم حتی برای خودش هم قابل هضم نبود، گفت: نتوانستم فضای سنگین این جابجایی و جابجایی را قورت دهم و با مجموعه جدید ارتباط قوی و خوبی برقرار کنم. از طرفی شاید این تصمیم از منظر حرفه ای موجه نبود. البته این تصمیم پس از مشورت با تعدادی از پیشکسوتان و بزرگان این فوتبال گرفته شد اما در نهایت نتیجه آن چیزی که انتظار داشتم نشد.

آشوبی در پاسخ به این سوال که آیا تحت فشار مردم و اهالی فوتبال است، گفت: هیچ فشاری احساس نکردم. خوشبختانه جلسات کاملاً قابل درک بود و من از این جلسات احساس ناراحتی نمی کنم. من خودم نتوانستم با محیط جدید کنار بیایم و این به دلیل علاقه و تجربه قبلی ام بود. در تمام این مدت با هواداران پرسپولیس همیشه با محبت، مهربانی و احترام رفتار شده است. رفتاری که همیشه بین من و هواداران پرسپولیس متقابل بوده است.

آشوبی در پاسخ به این سوال که قرارداد برخی از بازیکنان پرسپولیس از جمله میلاد سرلک در پایان فصل تمام می شود و آیا باشگاه باید همه بازیکنان خود را حفظ کند، گفت: قطعا این اتفاق باید در درازمدت بیفتد. می تواند وجود داشته باشد تا بازیکنی از پرسپولیس برود رفتن به خارج از کشور وگرنه پرسپولیس بهترین گزینه است که بازیکنان می توانند در آن حضور داشته باشند و به کار و درخشش خود ادامه دهند. مگر اینکه بازیکنی به دلایل فنی مورد توجه کادر فنی قرار بگیرد.

وی در پایان درباره محیطی که بازیکنان پرسپولیس پس از جدایی از این تیم با آن مواجه می شوند، توضیح داد: شما مدت ها در محیطی زندگی می کنید که هر حرکت و عملکرد شما زیر ذره بین است و این حس بسیار خوبی به شما دست می دهد و زمانی که از هم جدا می شوید. از این گروه بزرگ و منحصر به فرد، کنار آمدن با محیط جدید نیاز به ذهنیت و ویژگی های ذهنی بالایی دارد و بسیاری با مشکل مواجه خواهند شد. برای من شخصاً جدایی از پرسپولیس باعث تاسف زیادی شد. به طور خاص، من تنها تصمیم گیرنده نبودم و به نوعی مجبور به این تصمیم شدم، اما توانستم خود را با شرایط جدید وفق دهم، اما اگر مجبور به تصمیم گیری نبودم قطعا این جدایی را انتخاب نمی کردم. این تصمیم.

دیدگاهتان را بنویسید