توضیحات وزیر کار در خصوص یارانه 22 بهمن

توضیحات وزیر کار در خصوص یارانه 22 بهمن

روز جدید عبدالملکی برای یارانه 22 بهمن اعلام کرد که دهک به دلیل برخی محدودیت های اطلاعاتی در سامانه ها با احتیاط ساخته شده است.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین جشنواره فیلم 120 ثانیه ای تعاون و همدلی گفت: در سومین روز از چهارمین سال گام دوم انقلاب هستیم. «هنر یکی از ابزارهای اصلی در گام دوم انقلاب برای تحقق آرمان های ایجاد تمدن و جامعه نوین اسلامی برای مهدوی است.

وی ادامه داد: تعاون یکی از محورهای اصلی تمدن و اقتصاد اسلامی است که برای ترویج آن باید از زبان هنر استفاده کنیم.

مسکنی معاون وزیر تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: بخش تعاون، بخش مردمی اقتصاد کشور است که باید فرهنگ سازی شود. این مشکل نادیده گرفته شده است و ممکن است بتوانیم آن را با ابزار رسانه به درستی انجام دهیم.

وی افزود: باید بتوانیم با کمک مردم فرهنگ تعاون و زندگی بهتر را نهادینه کنیم. امسال 68 اثر به این جشنواره رسیده است و امیدواریم در سال آینده شاهد آثار هنری بیشتری در این زمینه باشیم.

حجت‌الله عبدالملکی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر یارانه معیشت 22 بهمن و بلاتکلیفی نحوه شناسایی دهک‌ها، گفت: پایگاه‌های اطلاعاتی زیادی در ارتباط با نظام مددکاری اجتماعی ایران وجود دارد، اما تعدادی پایگاه‌های اطلاعاتی وجود دارد که هنوز به هم متصل نشده‌اند. ما با ادارات مختلف در قوه قضائیه و دولت کار می کنیم تا همه بانک های اطلاعاتی را به هم متصل کنیم.

وی افزود: تاکنون از اطلاعات پایگاه هایی که لینک نشده اند استفاده نکرده ایم. یعنی اگر اطلاعات جدیدی به دست ما بیاید، در نتیجه ممکن است وضعیت درآمدی افراد تغییر کند، برخی دهک ها تغییر کند و در دهک های بالاتر قرار بگیرند. اعداد اعشاری در حال حاضر بر اساس تعداد کل پایگاه های داده ما هستند. این موضوع در دولت نیز مطرح شده است و یکی از مطالباتی که در شورای عالی بهزیستی مورد بررسی قرار می گیرد این است که تمامی بانک های اطلاعاتی در اختیار پایگاه بهزیستی ایران قرار گیرد تا بتوانیم رفع طبقه بندی دقیق تری انجام دهیم.

حجت الله عبدالملکی ادامه داد: با توجه به نواقص موجود با دقت از طبقه بندی خارج کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید