اظهارات عجیب وزیر کار درباره اشتباه در پرداخت یارانه 22 بهمن!

همزمان با واریز کمک 22 بهمن ماه به حساب 32 میلیون نفر از مشمولان، بسیاری از افراد اعلام کردند که جزو چهار دهک درآمدی یا تحت پوشش کمیته مددکاری و رفاه اجتماعی هستند اما یارانه دریافت نکردند.

در همان زمان این سوال مطرح شد که آیا دولت در پرداخت یارانه 13 بهمن اشتباه کرده است؟ وزیر کار امروز در پاسخ به این سوال گفت: در دهک ها ابهاماتی وجود دارد. برخی از سیستم های اطلاعاتی به هم متصل هستند و برخی دیگر نه. در صورت دریافت اطلاعات جدید، ممکن است وضعیت طبقه بندی ها متفاوت باشد و برخی از ذینفعان فعلی مشمول دریافت یارانه نباشند.

یعنی وزیر رفاه اذعان داشت که دولت در شناسایی چهار دهک اول درآمدی نیز اشتباه کرده است. حجت عبدالملکی گفت: پایگاه های اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به نظام اجتماعی ایران متصل هستند، اما تعدادی پایگاه هم هستند که هنوز متصل نشده اند. ما با ادارات مختلف در قوه قضائیه و دولت کار می کنیم تا همه بانک های اطلاعاتی را به هم متصل کنیم.

وزیر امور خارجه در خصوص رفع طبقه بندی گفت: تاکنون از اطلاعات پایگاه هایی که متصل نبوده اند استفاده نکرده ایم. یعنی اگر به اطلاعات جدیدی برسیم، در نتیجه ممکن است وضعیت درآمد مردم تغییر کند، دهک‌ها تغییر کنند و در دهک‌های بالاتر باشند.

اعشار در حال حاضر بر اساس تعداد کل پایگاه‌های داده‌ای است که ما داریم. این موضوع در دولت نیز مطرح شده است و یکی از مطالباتی که در شورای عالی بهزیستی مورد بررسی قرار می گیرد این است که تمامی بانک های اطلاعاتی در اختیار پایگاه بهزیستی ایران قرار گیرد تا بتوانیم رفع طبقه بندی دقیق تری انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید