توقفگاه خودرو؛ آرزوی تحقق نیافته شهر کریمه اهل بیت/ آیا نهضت ساخت پارکینگ پایان می یابد؟


ساعت: 21:47
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1882029

ایجاد دسترسی و پارکینگ در شهر قم امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، بنابراین مدیران شهری به ویژه شهردار قم را به دردسر انداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا مهم نیست در شهر قم کجا می خواهید بروید، اگر قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را دارید، خیالتان راحت است، اما اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود بروید، قطعاً نگرانی بزرگی دارید، به خصوص اگر در طول این مدت باشد. ساعت شلوغی شهر که سخت تر می شود، بله درست است، درست حدس زده اید کمبود پارکینگ به یک چالش بزرگ در شهر قم تبدیل شده است.
شهروندان قمی تقریباً در تمام خیابان های اصلی شهر، خیابان هایی مانند 19 دی، بلوار امین، زنبیل آباد، 45 متری عمار یاسر، توحید، خیابان آذر، خیابان انگلیسی، با کمبود یا بهتر بگوییم کمبود پارکینگ دست و پنجه نرم می کنند. شاه ابراهیم، ​​خیابان لواسانی و… از جمله خیابان های شلوغ شهر هستند که اکثر روزها جایی برای پارک خودرو نیست.



کسری که همه آن را قبول دارند
این در حالی است که اعضای شورای اسلامی شهر قم تأیید می‌کنند که در محوطه پارکینگ کم‌کاری وجود دارد و باید در برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کمبود جبران شود.

ضعف شهرداری قم در ساخت پارکینگ مشهود است

در همین زمینه حسین اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: دستوری در درآمد بودجه وجود دارد که به حذف پارکینگ معروف است؛ در این راستا دستوری در درآمد بودجه وجود دارد. به این معنی که در برخی موارد به دلایل فیزیکی مانند قرار گرفتن ساختمان در گذرگاهی که خودروها نمی توانند وارد آن شوند یا با توجه به محل درخت کهنسال امکان پارکینگ وجود ندارد و یا با توجه به موقعیت مکانی ساختمان در تقاطع هایی که ورود و خروج خودرو از پارکینگ ساختمان عامل بروز حوادث و … از مالکان این گونه ساختمان ها به دلیل عدم تامین پارکینگ اخذ می شود; شهرداری موظف است از محل این درآمد نسبت به احداث پارکینگ عمومی و جبران حذف پارکینگ های مذکور اقدام نماید.
وی در ادامه می افزاید: حل مشکل پارکینگ از اولویت های ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم است که با جدیت پیگیری می شود.

تاخیرها مربوط به ده سال گذشته نیست
روح الله امرالهی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار ما، دلایل دیگری از جمله گرانی را مانع کار دانست.
وی در این خصوص با بیان اینکه موضوع کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر مربوط به دهه گذشته نیست، اظهار کرد: یکی از پروژه های پیش بینی شده در بحث پارکینگ پروژه شهید کاظمی بود که انجام شد. به نتیجه مطلوب نرسید.
امرالهی افزود: دلیل اول افزایش قیمت املاک است که افزایش قابل توجهی داشته است و دلیل دوم بحث تملک زمین در هسته مرکزی شهر است که به دلیل تغییرات پی در پی و قیمت ها سخت تر شده است. ساخت و سازها
رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه های در دست اجرا در دوره ریاست آقای سقائیان نژاد در شهرداری قم، گفت: در پروژه عمار یاسر شهرداری در اولویت تملک قرار گرفت. در اینجا چرا در پروژه شهیدان برقعی، پارکینگ اولویت اول اولویت دوم شد; موضوع مورد بحث درخواست شورای شهر از جناب آقای سقائیان نژاد در خصوص تامین پارکینگ در هسته مرکزی شهر، بازنگری در طرح جامع عمار یاسر و ایجاد پارکینگ خارج از محدوده طرح ترافیک می باشد.

ایجاد پارکینگ با مراکز خرید یا خودفریبی
به سراغ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم رفتیم و رئیس شورای اسلامی شهر قم به برنامه های خود برای ایجاد پارکینگ امیدوار است.
سید محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: معمولا سرمایه گذاران تمایل دارند در فضاهایی سرمایه گذاری کنند که با کاربری تجاری تعریف شده و از نظر اقتصادی سود بیشتری دارند و آنها تمایل به ساخت پارکینگ برای انجام این کار در برخی موارد این مشکل باعث نقض غرض می شود.
وی بیان کرد: از یک طرف به دلیل کمبود جای پارک خودرو در یک منطقه می خواهیم پارکینگ ایجاد کنیم و از طرف دیگر یک سری اهداف تجاری را در این منطقه اضافه می کنیم.تجاری و خودرو جدید پارک تنها پاسخگوی نیاز صاحبان این فضاهاست و کمکی به حل این مشکل نمی کند.
دهناد گفت: شورای شهر قم وظیفه دارد با سیاست گذاری و تعیین مشوق ها و با در نظر گرفتن رعایت استانداردها و میزان جذب سفرهای جدید، جذابیت پارکینگ سازی را افزایش دهد.
علاوه بر اعضای شورای اسلامی شهر قم به عنوان نماینده شهروندان قمی در مجلس شهری که بر کمبود جدی پارکینگ و لزوم برنامه ریزی در این حوزه تاکید دارند، ساکایان نژاد شهردار موفق قم – در همه زمینه ها با توجه به ایجاد پارکینگ – نیز از این درخواست حمایت کردند و خواستار حق شهروندان شدند.

نهضت احداث پارکینگ در شهر قم
این درخواست شهردار قم را می‌توان در سخنان وی در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که هر هفته برگزار می‌شود، مشاهده کرد.
سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه 21 خردادماه جاری اجرای تردد پارکینگ ها را یکی از اولویت های اصلی پروژه های اجرایی شهرداری قم در سال جاری دانست و از معاون حمل و نقل و ترافیک به عنوان متولی شهرداری قم خواستار شد. اجرای این پروژه به صورت مستمر برای پیگیری موضوعات مختلف از جمله مکان یابی در طرح تفصیلی، تملک، طرح و نقشه، عملیات ساختمانی و سرمایه گذاری و ارائه گزارش آن به صورت مستمر.

شعارهایی که قطعا مطالبه خواهیم کرد
این در حالی است که مسعود طبیبی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز راه اندازی پارکینگ در سال جاری را مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به نگرانی از احداث پارکینگ های عمومی در سطح شهر گفت: شهردار قم دکتر سقائیان نژاد تاکید ویژه ای بر ایجاد و توسعه پارکینگ های عمومی در شهر مقدس قم دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت ساکن در این کلانشهر مذهبی و همچنین حضور میلیونی مسافر و زائر در مناسبت های مختلف، ضرورت توجه ویژه به ایجاد و توسعه فضای پارکینگ در شهر قم احساس می شود. .
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با توجه به تاکید ویژه شهردار قم، امسال به شهروندان و زائران این نوید را می دهیم که تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار خواهیم بست.
وی با بیان اینکه ظرفیت فعلی شهرداری، مسائل مالی و توانمندی معاونت فنی در ساخت پارکینگ پاسخگوی همه نیازها نیست، ابراز داشت: با این حال از تمام توان خود برای رفع دغدغه های مردم در این زمینه استفاده خواهیم کرد. توجه.
احداث پارکینگ در شهر قم به مطالبه عمومی تبدیل شده و قطعا در سال آینده اجرای این طرح ها را از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطالبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید