حضرت معصومه (س)؛ فانوس نورانی برای همه زنان مسلمان / محبت به برادر، درس کریمه بزرگ اهل بیت (ع)

ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784724

یکی از اساتید دانشگاه، حضرت معصومه (س) را چراغی درخشان در رفتار، منش، عبادت، معنویت، اخلاق، فضایل و… نامید. و فرمود: اکنون که قبر حضرت زهرا سلام الله علیها پنهان است، حضرت معصومه سلام الله علیها نعمت بزرگی است. از این می توان استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد علیزاده استاد دانشگاه در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: وقتی صحبت از بانوان بزرگ جهان اسلام می شود، یکی از شایسته ترین افرادی که می توان به او افتخار کرد، حضرت معصومه (ع) است.

وی با بیان اینکه خداوند به ایرانیان عزت داده و این بانو را به این کشور آورده است، ادامه داد: این بانوی بزرگوار کریمه اهل بیت(ع) محسوب می شود.

محمد علیزاده افزود: وقتی کریمه را به اهل بیت(ع) می گوییم در واقع به این معناست که این بانوی بزرگوار عصمت مادرش حضرت زهرا(س) را نشان داده اند و با این تفاسیر برای ما الگو هستند.

وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) الگوی بزرگی برای همه ما در ولایت است، ایشان نقش بسیار بزرگی در ولایت داشتند.

محمد علیزاده افزود: حضرت معصومه (س) به خوبی حق خواهری را ادا کرده و الگوی عملی خوبی برای خواهران در برخورد با برادران و رفع ابهامات با برادران خود هستند.

وی گفت: محبت به برادر درس بزرگی است که اهل بیت کریمه به زنان می آموزند، اما از عبادت این بانوی بزرگوار نیز نباید غافل شد، زیرا توجه به عبادات او می تواند آموزنده باشد.

محمد علیزاده، حضرت معصومه (علیها السلام) را در رفتار، منش، عبادت، معنویت، اخلاق، فضایل و… چراغی درخشان می داند. و ادامه داد: اکنون که قبر حضرت زهرا (سلام الله علیها) مخفی است حضرت معصومه (سلام الله علیها) نعمت بزرگی است که قابل استفاده است و همه زنان و زنان و دختران می توانند از این بانو الگو بگیرند. در عشق، محبت، ولایت و غیره.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید