تولیدات باید بر اساس تحقیق باشد/ کشف 8 اثر صوتی آیت الله جوادی آملی


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895890

رئیس بنیاد بین المللی علوم اسراء در مراسم افتتاحیه 7 کتاب صوتی و یک اثر مصور از آیت الله جوادی آملی گفت: فرهنگ و رسانه ای که مبتنی بر پژوهش نباشد قابل ارائه نیست و امکان تحریف در آنها کم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در نشست خبری تولیدات فرهنگی و رسانه ای استان بابیان اینکه با تکیه بر تاکید آیت الله جوادی آملی مبنی بر اصل توجه به موضوع جهانی، معقول و قابل مشاهده برای یک جامعه سالم؛ وی ابراز کرد: فرهنگ و رسانه هایی که مبتنی بر پژوهش نیستند قابل بازنمایی نیستند و امکان تحریف در آنها کم نیست.
وی تصریح کرد: تمامی آثار و تولیدات علمی، فرهنگی و رسانه ای مراحل حساس و دقیق پژوهش را بر اساس اشیاء، حقایق و شواهد جامع با موفقیت پشت سر گذاشته اند.
رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح کرد: تدوین و انتشار آثار علمی ارزشمندی همچون تسنیم، رحیق مختوم، عقلانیت شهود و… که تماماً مبتنی بر پژوهش به معنای کامل کلمه است، از جمله کارهایی است که کارکردهای مکرر بنیاد بین المللی اسرا برای علوم وحیانی.
وی به اهمیت استفاده از رسانه ها و فناوری های نوین اشاره کرد و تاکید کرد: کشور ما نسبت به دنیا در عرصه رسانه های جدید دچار کمبود و عقب ماندگی است اما این بنیاد با ورود جدی به این عرصه تلاش می کند تا نیازهای متنوع جامعه را برطرف کند. عموم.
وی همچنین بیان کرد: جلد هفتاد و هفتم کتاب تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی به پایان رسیده و این تفسیر ارزشمند در قالب مجموعه 80 جلدی در شهریور 1402 تکمیل می شود.

ورود جدی بنیاد بین المللی اسراء به تولیدات رسانه ای جدید
همچنین در این نشست ابوالفضل خراسانی معاون فرهنگی و دینی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء اظهار داشت: رسالت اصلی این بنیاد رفع نیازهای علمی، فرهنگی و اخلاقی عموم مردم در سطوح مختلف است. این بنیاد توانایی پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه را از نظر علمی و محتوایی دارد.
وی ادامه داد: تنوع در عناوین آثار در کنار زبان با توجه به نیاز مخاطب از ویژگی های آثار فرهنگی و رسانه ای بنیاد علمی اسراء است. تقویت بعد رسانه ای و توجه به اصل رسانه به ویژه رسانه های نوین از رویکردهای مهم این بنیاد است.
معاون فرهنگی و دینی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرائیل با اشاره به حرکت بنیاد بین المللی به سمت کتاب های صوتی و انتشار 8 جلد روایت از آثار آیت الله جواد آملی، تصریح کرد: کتاب های صوتی مانند یک زن در آیینه جلال و جمال، شیوه تخریب دوستان صمیمی، احیای اندیشه دینی و… کاملاً با نیازهای جامعه مطابقت دارد.
وی افزود: در یک سال گذشته بیش از 166 نشست علمی با رویکرد فرهنگی و رسانه ای با اولویت رفع نیازهای روز توسط بنیاد بین المللی اسراء در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.
خراسانی با اشاره به شرکت سه هزار نفر در جشنواره های کتابخوانی بنیاد بین المللی اسراء، یادآور شد: همچنین در سال گذشته 8 دوره برای بررسی اندیشه های آیت الله جوادی آملی برگزار شد.

برنامه بنیاد اسراء وحیانی برای تکمیل زنجیره تولیدات علمی
همچنین در ادامه این نشست، عبدالمجید کوچکیان، نایب رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرائیل نیز اظهار داشت: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرائیل، معاونت رسانه را در بالاترین سطح مدیریتی دید و آیت الله جوادی آملی تصویر مثبت زیادی از این نهاد دارد. رسانه.
وی انتشار کتاب های صوتی و گویا را یکی از ابتکارات جدید بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء می داند و خاطرنشان می کند: با اضافه شدن این کتاب های گویا، زنجیره تولیدات علمی بنیاد به سمت تکامل پیش می رود.
کوسیان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود از سال 2018 به بعد کتاب های صوتی 5 درصد بازار خرید و فروش آثار علمی و چاپ کتاب را به خود اختصاص داده اند و این روند رو به افزایش است.
وی گفت: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در تلاش است تا در تهیه و انتشار کتاب های صوتی در حوزه علوم اسلامی و انسانی گام های بلندی بردارد.
معاون رسانه ای بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به اولویت های امسال بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: راه اندازی برنامه مجله تلویزیونی، گسترش فعالیت های فضای مجازی و اضافه شدن زبان های عربی و انگلیسی. به تولیدات رسانه ای از جمله رویکردهای این بنیاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید