تولید آنتی بیوتیک در حال افزایش است


ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909586

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ظرف چند هفته آینده ظرفیت تولید آنتی بیوتیک به 7 میلیون واحد در ماه افزایش می یابد و نیاز کشور را تامین می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه افزایش تولید آنتی بیوتیک در دستور کار قرار دارد، افزود: تولید سوسپانسیون آنتی بیوتیک از یک میلیون و 300 هزار به 2 میلیون و 400 هزار رسید. که با همکاری صنعت و افزایش تولید در سه شیفت کاری و در روزهای تعطیل به 7 میلیون دستگاه در ماه می رسد.

وی تصریح کرد: دارو پس از تولید باید برای مدت معینی قرنطینه شود تا آزمایشات بهداشتی انجام شود که امیدوارم هفته آینده با تسریع تولید، کاهش ماندگاری در کارخانه (قرنطینه) و سرعت انجام شود. در صدا و سیما اتفاق افتاده است، باید میزان کمبود آنتی بیوتیک کاهش یابد و مردم برای مراجعه به داروخانه برای آنتی بیوتیک مشکلی نداشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: زمانی که قفسه داروخانه ها خالی از یک محصول باشد، نمی توان نیاز بازار را با افزایش تولید و عرضه محصول در بازار تامین کرد. با تلاش شبانه روزی تولیدکنندگان و تسریع در حمل و ترخیص مواد اولیه از گمرک، امیدواریم تا چند هفته آینده موجودی در قفسه داروخانه ها پاسخگوی مشتریان باشد.

این

محمدی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات صنعت تولید افزود: یکی از مشکلات صنعت نقدینگی است که باید منابع شرکت ها به موقع تامین شود. این بدان معناست که بانک های فعال باید سریعاً تسهیلات مورد نظر صنعت داروسازی را ارائه دهند و گمرک نیز با توجه به اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 1 درصد کاهش یافته است، باید این مشکل را اصلاح کنند تا بتوانیم آن را تأمین کنیم. مواد خام. گمرک در زمان مناسب

وی بیان کرد: ماده اولیه باید در ماه های آینده به طور منظم در اختیار صنعت قرار گیرد و چرخه تولید نیز به طور منظم پاسخگوی بازار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید