1700 بیمار در یک روز به درمانگاه بیمه اجتماعی بجنورد مراجعه کردند/ خط تولید آنتی بیوتیک چند شرکت دارویی تعطیل شد!


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903852

مسئول داروسازی تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت؛

مهرداد دستپاک گفت: بر اساس آخرین آمار در یک روز 1700 بیمار به درمانگاه بیمارستان سامان الائمه (ع) بجرد مراجعه کردند که بیشتر این بیماران کودک بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد دستپاک مسئول داروسازی تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد در خصوص کمبود آنتی بیوتیک برای کودکان گفت: برنامه ریزی بیمارستان تامین اجتماعی برای تامین دارو بر اساس نیازسنجی هایی که انجام می شود. در خارج انجام می شود به مدت دو تا چهار ماه نگهداری می شود.دارو دارای انبار است.

وی با اشاره به اینکه گاهی بر اساس شرایط خاص این انبار تا یک سال پیش بینی می شود، گفت: با توجه به پیک جدید کرونا و بازگشایی مدارس و افزایش بیماری های ویروسی تعداد زیادی از مراجعین به بیمارستان تامین اجتماعی کودکان و دانش آموزان هستند

این مسئول ادامه داد: با افزایش بیماری های ویروسی، مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی نیز افزایش می یابد.

دستپاک افزود: با توجه به افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه، شرکت های سازنده اعلام کرده اند که تولید داروهای آنتی بیوتیک برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز به حمایت دولت از شرکت های دارویی وجود دارد، گفت: طی تماس تلفنی با چند شرکت دارویی اعلام کردند که خط تولید آنتی بیوتیک بسته شده و داروهای موجود در بازار بین داروخانه ها توزیع می شود. به صورت قطره چکانی اما اولویت تامین داروی مورد نیاز مراکز دولتی و دانشگاهی و بیمارستان ها می باشد.

این مسئول افزود: بر اساس آخرین آمار در یک روز 1700 بیمار به درمانگاه بیمارستان سامان الائمه بجنورد مراجعه کردند که بیشتر این بیماران کودک بودند.

دستپاک با بیان اینکه کمبود دارویی برای بیماران بستری در بیمارستان وجود ندارد، ادامه داد: ذخایر داروهای بیماران بزرگسال پر است و کمبودی وجود ندارد. مشکل تجویز داروها و داروهای مشابه برای بزرگسالان با دوز کمتر برای کودکان است تا بیمار در دریافت این داروها دچار مشکل نشود.

وی یادآور شد: همچنین 99 درصد بیمارانی که برای تامین اجتماعی به بیمارستان مراجعه می کنند دارو را دریافت می کنند و تنها 1 درصد باقی مانده افرادی هستند که همان دارو را مصرف نمی کنند و برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان مراجعه می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید