تولید نانو پودر مس خالص با 10 درصد هزینه جهانی در کرمان


ساعت: 23:18
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837285

رضا رنجبر توتونچی گفت: پس از مطالعه طولانی به محصولی دست یافتیم که دانش و تجربه آن تنها در دست شرکت های معروف آمریکایی و اروپایی بود، اما با تجربه و تلاش نخبگان جوان ایرانی و بومی توانستیم به علم برسیم. که حتی اجازه تحقیق در بله را می دهد ما آن را دوباره از کشورهای دیگر نمی گیریم و تنها با 10 درصد هزینه های جهانی آن را می سازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا رنجبر توتونچی، مدیرعامل شرکت فناوری نانو ثمین در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: نانوذرات فلزی و مهمتر از همه نانوذرات مس تولید می کند.

وی ادامه داد: توجه و تلاش اعضای اصلی تیم تولید نانو ذرات مس پس از دو سال محقق شد و این گروه موفق به تولید نانو پودر مس با خلوص بالای 99 درصد و اندازه ذرات کمتر از 25 نانومتر شدند.

فنوان ثمین مدیرعامل نانو با بیان اینکه این واحد تولیدی دانش بنیان اپست تشخیص می دهد گفت: این گروه علاوه بر نانو پودر مس و اکسیدهای آن، موفق به تولید نانو سیلیکات و سیلیس خالص، نانوکلوئید گوگرد، نانوپودر دی اکسید تیتانیوم، نانوپودر کبالت، نانوپودر کبالت شده است.

توتونچی به تولید نانو پودر مس خالص و اکسیدهای آن اشاره کرد و گفت: پودر فلز مس و اکسیدهای آن به ویژه در مقیاس نانو علاوه بر خواص و ویژگی های عنصر مس، رسانایی الکتریکی و حرارتی آن و همچنین ضد باکتری و خواص ضد باکتریایی

او مدعی است: «این فناوری تولید نانوذرات مس با فناوری پیشرفته است و تنها در چند کشور در سراسر جهان موجود است. با توجه به توسعه الکترونیک و ماشین های هوشمند و همچنین اهمیت مس در متالورژی پودر و آلیاژسازی، آینده صنعت نانوذرات مس بسیار روشن است.

مدیر عامل واحد دانش بنیان ثمین اذعان داشت: افزایش اپیدمی های ویروسی و باکتریایی در دنیا باعث شده است تا مصرف نانو پودر مس و اکسیدهای آن در دنیا به این محصول توجه و استقبال شود.

توتونچی به تولید ماسک نانو مس توسط دانشگاه صنعتی ولی عصر(عج) رفسنج اشاره و تاکید کرد: مبارزه با گرد و غبار مس که یک کار فناورانه و جدید است و موفق شدیم این پودر را با 10 درصد تولید کنیم. قیمت جهانی آن

رضا رنجبر توتوی استان کرمان را مهد معادن به ویژه مس می داند و می افزاید: نانو پودر مس پایه ای ترین دانش صنعت پایین دستی مس است و پودر این فلز خاصیت ضد باکتریایی دارد که شرکت ما به آن دست یافته است. این فناوری در فوریه سال گذشته بود.”

وی افزود: هر کیلوگرم پودر نانو مس از 1500 تا 3000 دلار قیمت دارد و محصولی است که با بهترین برند محصولات نانو در دنیا برابری می کند. در حال حاضر 400 کیلوگرم از این پودر را تولید می کنیم و در صورت نگهداری می تواند 7 تن تولید کند.«ما پودر مس ماه هستیم.

وی افزود: از این پودر مس در تولید پارچه ها و پوشاک پزشکی مانند ماسک و تفنگ، تولید لعاب کاشی و سرامیک، تجهیزات پزشکی، افزودنی های غذایی، کارخانه های جوهر رسانا و … استفاده می شود و می توانیم زیر دلار داشته باشیم. 200 در بازار. «بیایید آن را ارائه دهیم.

از تولید پودر مس تا ماسک نانو آنتی باکتریال

علی رنجبر توتونچی همچنین به تولید ماسک در این واحد فناور اشاره کرد و گفت: ماسک نانو مس یک ماسک سه لایه است که با استفاده از نانوذرات مس ویروس تاج و هر نوع ویروسی را که بعد از یک دقیقه پخش می شود از بین می برد. “طول می کشد.

وی گفت: پس از مدت ها تحقیق و پژوهش به محصولی دست یافتیم که دانش و تجربه آن تنها در دست شرکت های مطرح آمریکایی و اروپایی بود اما با تجربه، فکر و تلاش نخبگان جوان ایرانی و بومی توانسته ایم. موفق به دستیابی به علم شد. که حتی اجازه تحقیق را می دهد.

ماسک ضد باکتری چهار لایه نانو مس، ساخت الیت کرمانی

مدیرعامل شرکت فن آوران اذعان داشت: این ماسک با تلاش دانشمندان جوان ایرانی و با مجوز سازمان غذا و دارو، پژوهشگاه علوم و فناوری هسته ای، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، IMED، اولین ماسک در جهان است. WHO ثمین آرمان کرمانی ساخت شرکت نانوتکنولوژی است.

وی ادامه داد: این ماسک با قابلیت خود تمیز شوندگی در هر شرایطی در عرض چند ثانیه پس از آلودگی به میکروارگانیسم های بیماری زا، استریل شده و قابل استفاده است.

جذب 99 درصد میکروارگانیسم ها از نانوالیاف مس

رنجبر توتونچی به دیگر مزیت های این محصول دانش بنیان اشاره کرد و گفت: جذب 99 درصدی میکروارگانیسم ها از نانوالیاف، خود تمیز شوندگی سطح ماسک نانوذرات مس به مدت چند ثانیه، استفاده مداوم، عدم انتشار ویروس پس از دفع، ذخیره سازی. نکات مثبت آسان در این محصول ساخته شده است.

مدیر عامل واحد دانش بنیان اذعان داشت: در حال حاضر به دنبال تولید محصولات دیگری با استفاده از پودر نانو مس هستیم و به زودی سرعت اشتغالزایی و حتی صادرات این محصول را به علاقمندان علم اعلام خواهیم کرد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید