سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو 1401 آغاز به کار کرد


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900351

سیزدهمین دوره نمایشگاه نانو پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا از امروز تا 21 مهرماه به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیزدهمین دوره نمایشگاه نانو پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا از امروز تا 21 مهرماه به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار می شود. در این دوره از نمایشگاه بخش‌های مختلفی از جمله دیدارهای تجاری، بازدید نمایندگان خارجی، معرفی محصولات جدید نانو، معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و … برگزار می‌شود.

همچنین در این دوره از نمایشگاه 100 نمونه اولیه از محصولات تایید شده مرکز توسعه فناوری نانو ارائه می شود. این محصولات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که انتظار می رود با رایزنی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در طول برگزاری نمایشگاه به محصول تبدیل شوند. فناوران و صاحبان ایده در این بخش دوره های آموزشی و شتاب دهی را برای تبدیل ایده ها به محصول می گذرانند.

در قسمت های دیگر این نمایشگاه نشست های تجاری بین صاحبان صنایع و شرکت های دانش بنیان برگزار می شود. همچنین شبکه تبادل فناوری و کارگزاران ترویج صنعت نانو با حضور مدیران صنایع و شرکت های فناور برای حل چالش های خاص صنعت از طریق دانش بنیان جلساتی برگزار می کنند.

از 325 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه فناوری نانو، نزدیک به 200 شرکت در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو ایران حضور خواهند داشت و محصولات خود را به نمایش می گذارند.

در این نمایشگاه نمایندگانی از مکزیک، برزیل، اندونزی، سوریه، عراق، اتیوپی، هند، چین، مالزی و تایلند حضور خواهند داشت.

همچنین در چارچوب سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو، تورهای فناوری برای تیم‌های مختلف به منظور آشنایی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه با توانمندی‌های علمی کشور در حوزه فناوری نانو، آشنایی دانشجویان و اساتید با کارخانه نانو، اهداف، سیاست‌ها و فناوری نانو برگزار می‌شود. حمایت، ایجاد و تقویت امید و خودباوری اخلاقی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و دانش‌آموزان، جلب مشارکت نهادهای ترویجی در برگزاری تورهای علمی امیدوارکننده، ایجاد بستر مناسب برای تعامل دانش‌آموزان و معلمان با فناوران صنعتی و فناور. شرکت ها، ایجاد انگیزه در دانشجویان برای ورود به حوزه نانو، ترویج و به طور خاص توسعه فناوری نانو، رصد و اجرای دستاوردهای کشور در حوزه نانو.

دیدگاهتان را بنویسید