آغاز سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج سودای عشق در خراسان شمالی


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907872

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» از آغاز اجرای نمایش های خیابانی و صحنه ای این دوره از جشنواره از صبح امروز سه شنبه 19 آبان ماه در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رضا فیروزه دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج “سودای عشق” در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد با بیان اینکه از بین آثار رسیده به دبیرخانه و پس از بررسی آثار توسط هیئت داوران، پنج اثر از درام خیابانی و پنج اثر صحنه ای در این دوره از جشنواره به رقابت می پردازند که برای رقابت دو روزه با یکدیگر انتخاب شده اند.

وی بیان کرد: «صنیع صفر» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی سعید نیستانی، «حیرانی» به نویسندگی و کارگردانی محمد بکرانی از بجورد، «گوهر» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی عطیه یوسفی از شیروان، «مرگ بر مرگ» نویسندگی. به کارگردانی رسول بانگین و کارگردانی لیلا احمدی و «پرنده راست کنار درخت» نوشته مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی نافی شفیعی راد از جمله اجراهای صحنه ای سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر بسیج است.

فیروزه همچنین به پنج اثر خیابانی از این دوره از جشنواره اشاره و اشاره کرد: نمایشنامه «حناس» به نویسندگی سید سروش پیمبری و کارگردانی مهدی فخرانی از شهرستان جاجرم، «استوره» به نویسندگی و کارگردانی حمید عابدی از فاروج، «مهجورا» نوشته شده است. به کارگردانی محمدمهدی شاهی پناه و کارگردانی انسیه حاجی زاده گرما، “روایت ناتمام” به نویسندگی حکیمه وقاری و کارگردانی محمد یحیی آبادی از اسفرین و نمایش “فریب” به نویسندگی حنا مگی مقیم و کارگردانی مهدی بختور از اسفرین. با یکدیگر رقابت کنند.

وی افزود: نمایش های صحنه ای و خیابانی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج سودای عشق روزهای سه شنبه 10 و چهارشنبه 11 آبان صبح از ساعت 10 الی 11 و عصرها از ساعت 16 الی 20 در حال برگزاری است. ساعت بعدازظهر در فلات شمس بجنورد.

باید بگویم؛ مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» خراسان شمالی روز پنجشنبه 20 آبان ماه در مجتمع فرهنگ و هنر گلشن بجنورد به همت سازمان بسیج هنرمندان و به همت سازمان بسیج هنرمندان برگزار می شود. مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به گزارش فیروزه، اختتامیه سراسری سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج سودای عشق آذرماه امسال خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید