سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان جنوبی برپا می شود


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821777

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سیزدهمین دوره نمایشگاه قرآن کریم از 28 فروردین لغایت 2 اردیبهشت ماه سال جاری در حسین جماران بیرجند و تعدادی از شهرستان های استان برگزار می شود. خراسان جنوبی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، محمود رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گفت: در بیرجند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه قرآن 10 غرفه برای عرضه کتاب بین ناشران توزیع می شود و هشت غرفه نیز شامل غرفه های مساجد، غرفه های عرضه حجاب، غرفه های خوشنویسی، کودک و نوجوان، حوزه علمیه است. ، اتحادیه موسسات قرآن و عترت، بسیج دارالقرآن و ساماندهی فضای مجازی سراج خواهد بود.

رمضانی گفت: کتاب های عرضه شده در نمایشگاه قرآن با تخفیف 30 تا 40 درصد عرضه می شود که 20 درصد آن مربوط به تخفیف اداره کل و مابقی تخفیف برای ناشران خواهد بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های جنبی در نمایشگاه قرآن گفت: برگزاری اولین روضه برای 150 دختر، پاسخگویی به سوالات و شبهات قرآنی و شرعی، تلاوت و ارزیابی. فعالیت های قرآنی و پیشکسوتان، اجرای مراسم ترحیم در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در ماه مبارک خراسان جنوبی گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن در تعدادی از شهرستان ها، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با موضوعات قرآنی، برگزاری مسابقه پیامک در شهر عشق (30) شب ها 30 سوال و اهدای 60 کارت هدیه از مبلغ یک میلیون ریال، تولید و ضبط 20 فیلم قرآن و احکام روزه و بازنشر در فضای مجازی و برگزاری چهار نشست علمی به دعوت اساتید سمینارها و دانشگاه ها. سایر برنامه های قرآنی

رمضانی گفت: تلاوت ایام شهادت امام علی (ع) در پارک های بیرجند از جمله بوستان توحید، پارک شعبانیه و حسینیه جماران به شرح زیر است: سید ابوالفضل موسوی فاضل.

سرپرست اداره کل فرهنگ اسلامی و رهبری خراسان جنوبی علاوه بر اجرای 10 شب شعر در استان، به تولید و اجرای نمایش با مضامین قرآنی، حمایت از برنامه های مؤسسات فرهنگی قرآنی و عترت و قرائت دعا در سطح استان می پردازد. حرم ماه مبارک رمضان را اعلام می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان هر روز 16 جلسه جزء خوانی قرآن کریم همراه با نکات تفسیری در مساجد مرکزی شهرستان های استان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید