تولید چاپگر بریل برای اولین بار در اصفهان/ نمایندگان مجلس هیچ کاری برای معلولان نکردند


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914806

مشاور مدیرکل نابینایان و کم بینایان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تحریم ها و مشکلاتی که برای معلولان ایجاد کرده است، گفت: با توجه به تحریم ها چاپگرهای بریل در اختیار ایران قرار نمی گیرد، اما در شهری اصفهان وارد یکی از شرکت های دانش بنیان شد. اجرا شد و برای اولین بار توانست چاپگر بریل را در ایران تولید کند که بتواند با مدل های خارجی خود رقابت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سید مرتضی نیکزاد مشاور مدیرکل اجتماعی نابینایان و کم بینایان استان اصفهان در نشست خبری پیش از ظهر امروز اظهار داشت: انتظار داریم رسانه ها در رسیدگی به مسائل معلولان و صدا و سیما پیگیر و مطالبه گر باشند. باید در فرهنگ سازی در این زمینه مشارکت کرد

وی افزود: هزینه یک معلول چندین برابر هزینه یک فرد عادی نیازمند وام است و لازم است سازمانی مانند ارشاد که برای چاپ کتاب یارانه می دهد این یارانه را برای کتاب نابینایان در نظر بگیرد. زیرا هزینه چاپ یک کتاب بیش از 10 برابر یک کتاب معمولی برای نابینایان است.


* برگزاری سومین جشنواره قرآنی نابینایان و کم بینایان

نیکزاد با اشاره به اینکه از جمعیت 4 میلیونی اصفهان حدود 400 هزار نفر معلول و نیازمند توجه هستند، گفت: یکی از برنامه های خوبی که برای نابینایان و کم بینایان در نظر گرفته شده، برگزاری سومین جشنواره قرآنی نابینایان و کم بینایان است. این برنامه با مساعدت بزازیستی از ابتدای بهمن ماه آغاز و مرحله پایانی آن 13 اسفندماه برگزار می شود. این جشنواره در استان اصفهان در بخش های ترتیل، مفاهیم، ​​ترتیل، ترتیل و تواشیح برگزار می شود.

مرتضی نیکزاد با اشاره به تحریم ها و مشکلاتی که برای افراد دارای معلولیت ایجاد کرد، گفت: به دلیل تحریم ها چاپگرهای بریل در اختیار ایران قرار نمی گیرد اما در شهر اصفهان یکی از شرکت های دانش بنیان وارد عمل شد و برای اولین بار توانست چاپگر را برای تولید بریل در ایران چاپ کند که بتواند با نمونه های خارجی آن رقابت کند.

در ادامه این مراسم روستایی مشاور مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در امور ناشنوایان گفت: حمایت از افراد دارای معلولیت بسیار ضعیف است و نیاز به اقدام عملی است. اگر مسئولی به اصفهان بیاید اولویت باید معلولان باشد و متاسفانه این سفرها انجام شد اما فراموش شدیم.


*نمایندگان مردم برای معلولان کاری نکردند

این روستا با بیان اینکه نمایندگان مجلس هیچ کاری برای معلولان انجام نداده اند، گفت: عدم اجرای قانون معلولیت یکی از مشکلات جدی است. همچنین امروز با آموزش ناشنوایان مشکل داریم و آن را به گونه ای می کنیم که مدارس روزانه و شبانه برای ناشنوایان وجود نداشته باشد و هشدار می دهم عده ای درصدد بازگشایی مدارس هستند. در آموزش خوب است، اما باید مدارسی برای ناشنوایان وجود داشته باشد.


*برای اولین بار در ایران: تاسیس تعاونی حمایت از معلولین سپاهان اصفهان در دولت آباد.

سید محمود نقیب زاده در این دیدار اظهار داشت: خدمات ما شامل کسانی است که بر اثر تصادف، تصادف و سقوط دچار ضایعه نخاعی شده اند که در بخش های مختلف فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

مشاور مدیرکل مراقبت های اجتماعی معلولان نخاعی استان اصفهان گفت: حدود 870 معلول نخاعی از استان و شهرستان های نزدیک استان در این خیریه حضور دارند.

نکیب زاده با اشاره به اینکه روزانه حدود 100 نفر در این خیریه خدمات رایگان دریافت می کنند، بیان کرد: متاسفانه در یک ماه حداقل سه نفر به تعداد ضایعات نخاعی اضافه می شود و اگر در زمینه پیشگیری کار کنیم شاید بتوانیم کاهش دهیم. این شماره.

وی افزود: برای اولین بار در ایران و شاید در دنیا تعاونی حمایت از معلولان سپاهان اصفهان را در دولت آباد و در فضایی به طول 1500 متر برای معلولان ایجاد می کنیم که برای اشتغال حداقل 40 معلول طراحی شده است. در استان و پل به کار.معلول باشد

کرائتی در ادامه اذعان می کند: انجمن اوتیسم در سال 1366 تأسیس شد و در آن زمان 150 مددجو تحت پوشش انجمن بودند که متأسفانه روز به روز بر تعداد این کودکان افزوده می شود به طوری که در حال حاضر بیش از هزار مراجعه کننده تحت پوشش وجود دارد. انجمن انجمن

مشاور مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: طبیعتا همه خانواده های دارای فرزند اوتیستیک تمایلی به تحت پوشش بودن ندارند و این آمار نسبی است، اوتیسم نوعی اختلال عملکرد مغزی دارد و در سه حوزه شناختی برای کودکان مشکل ایجاد می کند. ارتباطی و کلامی..

کرائتی ادامه داد: سن طلایی تشخیص اوتیسم زیر دو سال است که اگر کودکان در آن سن تشخیص داده شوند و آموزش های به موقع دریافت کنند می توانند وارد مدرسه شوند و در صورت عدم تحصیلات عقب مانده ذهنی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکزی که در استان برای درمان و توانبخشی کودکان اوتیستیک ایجاد شده افزایش یافته است و این برای خانواده های اوتیستیک خوب است، گفت: همچنین یارانه ها در سال 93-1393 افزایش خوبی داشته است اما هنوز فاصله وجود دارد. از سطح استاندارد ما خیلی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش غربالگری سازمان بهزیستی کمک های قابل توجهی کرده است زیرا کمک کرده تا کودکان به موقع به مراکز آموزشی برسند.


* تنها 20 درصد کودکان اوتیستیک می توانند از خدماتی که برای بیماران خاص است استفاده کنند

کرائتی تصریح کرد: باید گفت تربیت کودک اوتیستیک یک فرزند و یک معلم است، اما طبق ساختار و قانون تعیین شده توسط سازمان به گونه ای عمل می کنیم که به گونه ای به کودکان آموزش دهیم که یک معلم در بالاخره سه فرزند در حال تحصیل هستند و این موضوع برای خانواده هزینه زیادی دارد و نیاز به مراکز اوتیسم دارد.

مشاور مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه افرادی که بیمه آنها با بیمه سلامت متفاوت است نمی توانند از خدمات ارائه شده برای اوتیسم استفاده کنند و طبق آمار تقریبا 20 درصد کودکان اوتیسم بیمه سلامت دارند و این موضوع باید رسیدگی شود..

وی گفت: کار با کودکان اوتیستیک یک کار تخصصی است، برخی نیروها از صفر شروع می‌کنند، آموزش دیده و واجد شرایط هستند و وقتی این کودکان به مدرسه راه پیدا می‌کنند مجبور می‌شویم برای آموزش و پرورش و … نیرو بفرستیم. «به نوعی همه نیروهای آموزش دیده ما جذب آموزش و پرورش می شوند.

این مسئول در نهایت گفت: درست است که کودک اوتیسمی بخشی از خدمات خود را از آموزش و پرورش دریافت می کند، اما به ویژه در اواخر تابستان با کمبود نیرو مواجه هستیم و این نیز نیاز به رسیدگی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید