شاهکاری که توسط انسان با چاپگر سه بعدی ساخته شده است

شاهکاری که توسط انسان با چاپگر سه بعدی ساخته شده است

این موشک کهTerran 1نام برد، به نقاط عطفی در این پرواز رسید. این موشک روز چهارشنبه 2 آوریل از مجتمع پرتاب 16 ایستگاه پرتاب شدکیپ کاناورالفلوریدا به فضا پرتاب شد. این در واقع آغاز یک پرواز آزمایشی بود.

Terran 1، اولین موشک پرینت سه بعدی جهان، در ابتدا عملکرد خوبی داشت. به عنوان مثال، بخشی از پرواز که در آن رانش موشک به حداکثر مقدار ممکن رسید، با موفقیت عبور کرد. Terran 1 همچنین در مراحل بعدی که باید قسمت هایی از آن جدا می شد موفق بود. اما اندکی بعد – حدود سه دقیقه پس از پرواز – مشکلی رخ داد و موشک متأسفانه به مدار نرسید.

باید بدانید که موشک ها اغلب در اولین پرواز خود با مشکل مواجه می شوند و به همین دلیل است که سازندگان همیشه قبل از پرواز اصلی یک پرواز آزمایشی انجام می دهند. مثلا موشکH3ژاپن نیز در اولین پرواز خود در این ماه شکست خورد. با این حال، پرتاب موشک ساخته شده با چاپگر سه بعدی نقطه عطفی در این زمینه است.

Terran 1 یک موشک 33 متری است که تقریبا 85 درصد با استفاده از پرینت سه بعدی ساخته شده است. این ساختار که از متان مایع و اکسیژن مایع به عنوان سوخت استفاده می کند، قادر است تقریباً 1250 کیلوگرم محموله را به مدار پایین زمین تحویل دهید. شرکت فضای نسبیت وی گفت: در مراحل بعدی تولید قصد دارد این رقم را به 95 درصد برساند.

شاهکاری که توسط انسان با چاپگر سه بعدی ساخته شده است

آروا تیسانیاز مهندسان شرکت فضای نسبیت او گفت: “هیچ کس تا به حال سعی نکرده است موشک ساخته شده با چاپگر سه بعدی را به مدار زمین پرتاب کند. از آنجایی که امروز به مدار زمین بسیار نزدیک شده ایم، داده هایی را جمع آوری کرده ایم تا بتوانیم این فرآیند را در مراحل بعدی تکمیل کنیم. این پرواز نشان می دهد که سازه های پرینت سه بعدی بادوام و قابل اعتماد هستند.

وی ادامه داد: آزمایش این گونه سازه ها قبلا فقط روی زمین انجام شده است. در آزمایش زمینی این موشک، 12 هزار ثانیه “یک موتور آتش سوزی انجام شد که موفقیت آمیز بود.”

منتقدان بر این باورند که Terran 1 در آینده نزدیک به عنوان یک پلت فرم مناسب برای انتقال محموله به مدار زمین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید