تکلیف سود سهام متوفی چه می شود؟

تکلیف سود سهام متوفی چه می شود؟

روز جدید به گفته مسئولان، در حالی که سود سهام عدالت سال 1399 باید تا پایان سال جاری پرداخت شود، وراث متوفی باید منتظر راه اندازی سامانه الکترونیکی توزیع و پرداخت سود سهام عدالت به متوفیان باشند.

بر اساس آخرین برآوردها سود سهام عدالت تا 29 اسفند 96 حدود 550 هزار تن است، اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی خواهد بود که شرکت های سرمایه گذار به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند. بر این اساس، اگر شرکت های سرمایه گذار سود سهام خود را به موقع به حساب صمت واریز کنند، سود سهام در یک مرحله واریز می شود اما در غیر این صورت واریز سود بیش از یک مرحله انجام می شود.

در این راستا تعداد متوفیان مشمولان اقدامات قضایی حدود سه میلیون نفر است و قطعاً برای این افراد نیز سود سهام عدالت توزیع خواهد شد. وراث این افراد باید پرونده های مربوط به انحصار وراثت را تکمیل و سپس منتظر راه اندازی سامانه الکترونیکی تقسیم سود متوفی به وراث باشند. پس از شروع به کار این سامانه، سود سهام متوفی بر اساس انحصار وراث به حساب وراث واریز می شود.

در همین راستا تابستان سال جاری بود که حسین قشمی، مدیر سامانه مرکزی تسویه سپرده ها اعلام کرد که با برگزاری جلسات متعدد با معاونت حقوقی قوه قضاییه و معاونت فناوری اطلاعات این شرکت، این سامانه برای واگذاری راه اندازی می شود. از سهام اشخاص متوفی به ورثه آنها. برای استقرار این سامانه جلسات متعددی با همکاران واحد حقوقی قوه قضاییه و همکاران واحد فناوری اطلاعات سپرده گذاری مرکزی جهت ثبت اطلاعات متوفیان در خصوص میزان سهام عدالت و یا تعداد وراث در این سامانه برگزار شد. از سهام ارث

دیدگاهتان را بنویسید