تکواندوی بانوان برای مشاوره فنی خالی از قهرمان است؟ / بدون ارسال و حمایت نباید از تیم ملی انتظار مدال داشت

زمان: 08:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1790784

تکواندو همچنان برترین هنر رزمی ماست.

کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان گفت: اگر در ماه های آینده هیئت های منسجم و درستی نداشته باشیم نباید از بانوان تکواندو انتظار مدال های جهانی یا المپیک داشته باشیم.

اکرم هدبنده کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا؛ وی در خصوص حضور خود در کمیته ورزشکاران فدراسیون گفت: قبل از ورود به کمیته دو و میدانی فدراسیون قصد داشتم به نمایندگی از جامعه تکواندو در کمیته دو و میدانی کمیته ملی المپیک شرکت کنم که پس از رایزنی از این تصمیم انصراف دادم و استعفا دادم. تکواندو را ادامه دادم.

وی ادامه داد: فدراسیون تکواندو خانه دوم ماست و من سال هاست که در این رشته ورزشی هستم. بنابراین با تلخی ها، شیرینی ها، چالش ها و مشکلات تکواندو آشنا هستم تا بتوانم برای تکواندوکاران کار کنم. من مبارزی هستم که به دنبال صلح و در نتیجه به دنبال حقوق ورزشکاران هستم.

وی گفت: شاید اگر بتوانیم به مشکلات مسئولان رسیدگی کنیم و پویا کار کنیم بسیاری از مشکلات خانواده در تکواندو حل شود. به لطف دوستان نایب رئیس کمیته شدم و هدفم جز برداشتن گام مثبت در جهت رفع مشکلات نیست و همه باید در این مسیر دست به دست هم دهیم.

قهرمان المپیک دانش آموزی 2015 درباره عضویت خود در مجمع فدراسیون تکواندو گفت: امیدوارم در انتخابات پیش رو نقطه روشنی شکل بگیرد و حق رای ما صرف انتخاب افراد پویا و فعال شود. باید فردی را انتخاب کنیم که تکواندو را در مسیر پیشرفت قرار دهد و برای ارتقای این عرصه تلاش کند.

هدبنده همچنین اذعان داشت: باید بدانیم کی هستیم و کجا هستیم. ملی شدن به معنای فراتر دیده شدن نیست. همه باید برای کسب مدال و به اهتزاز درآوردن پرچم کشور تلاش کنیم و این باید در روزهای آینده مهم باشد. البته حضور من در هیات ورزشکاران منافاتی با ورزش حرفه ای ندارد و همچنان در مسابقات قهرمانی و تیم ملی حضور دارم.

کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان با اشاره به انتخاب محمد باقری معتمد به عنوان مربی تیم ملی مردان گفت: اتفاق بسیار خوبی برای تیم ملی مردان افتاد و یکی از اسطوره های مدال آور المپیک اضافه شد. کادرفنی که قطعا تجربه اش به تکواندوی ایران کمک می کند: «من معتقدم چنین رویه ای برای تیم ملی بانوان انجام نشده است.

وی ادامه داد: اعتراضات به تیم ملی مردان منجر به جلسه ای با قهرمانان المپیک و جهان شد تا شرایط را بررسی و رایزنی کنند، اما مگر ما قهرمان و ورزشکار زن نداریم؟ نظر؟ من ناراحتم که همه چیز یکسان نبود.

قهرمان بازی های کشورهای اسلامی در مسابقات جهانی تکواندو ریاض تاکید کرد: سطح مسابقات در عربستان مناسب بود و می توانست مقدمات خوبی برای مسابقات جهانی چین باشد اما اگر در آینده هیئت های منسجم و درستی نداشته باشیم. ماه ها نباید منتظر مدال تکواندو برای بانوان باشیم یا المپیاد داشتیم.

هدبنده همچنین با اشاره به جام جهانی خاطرنشان کرد: مسابقات در چین برگزار می شود و در سطح بسیار بالایی خواهد بود. مسئولان باید شرایطی را ایجاد کنند که با اعزام و اردوهای خوب و در شرایط روحی خوب موفق شویم. کسب مدال در هر رشته باید با تلاش و کوشش همراه باشد و در این بین از ورزشکار نیز حمایت شود.

نایب قهرمان بازی های آسیایی 2014 اینچئون گفت: تکواندو فقط یک استعداد نیست، کارکنان، بازیکنان و مسئولان در دایره موفقیت قرار دارند. تیم بانوان ما برخلاف مردان در بازی های مقدماتی آسیایی عملکرد خوبی نداشت اما باید مصمم باشیم که در هانگژو کار بزرگی انجام دهیم.

این تکواندوکار پیشکسوت تیم ملی درباره غلبه بر رشته هایی مانند کاراته گفت: همچنان معتقدم تکواندو ورزش ماست و توانایی بازگشت به روزهای پر رونق و حتی بهتر را دارد، فقط باید بیشتر تلاش کنیم. ما استعدادهای زیادی در تکواندوی زن و مرد داریم که برای رسیدن به جایگاه بالا فقط باید پول داد.

دارنده مدال تکواندو آسیا اضافه کرد: هر چه تعداد هیئت ها بیشتر باشد شانس ما برای پیروزی در مسابقات بزرگ بیشتر می شود. تکواندو گاهی یک ورزش است و در شیائوپینگ همه باید تا آخرین نفس تمام تلاش خود را انجام دهند.

هدبنده در پایان درباره مهلا مومن زاده که سهمیه بورسیه IOC را دریافت کرده است، گفت: از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم. مهلا تکواندو تکنسین دقیق و خوبی است که روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت. زخم مومنساده هم باید خوب شود. او با توجه به سن کم و استعداد بالایی که دارد قطعا مدال های زیادی برای کشورمان خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید