تیغ کسل کننده تحریم های ایران/اروپا به دست تجزیه طلبان افتاد


ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911109

بار دیگر اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه ایران، نه تنها قوانین بین المللی را برای مداخله در امور داخلی ایران زیر پا گذاشت، بلکه نشان داد که این کشورها در پروژه فشار بر ایران شکست خورده و اکنون به جدایی طلبان پیوسته اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه خبر، راه دانا; روز گذشته اتحادیه اروپا 29 نفر و 3 نهاد ایرانی را به بهانه مشکلات حقوق بشری تحریم کرد که نشان می دهد این اتفاق به دور از هرگونه نگاه سیاسی و دیپلماتیک و در نهایت همدستی گروه های تجزیه طلب بوده است.

بر اساس این اطلاعیه، افسران نیروی انتظامی و سپاه پاسداران استان از جمله سردار سرتیپ قمرت حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار وحید مجید فرمانده انتظامی فتای فرجه، احمد واحدی وزیر کشور و همچنین شبکه پرس تی وی در لیست تحریم های این اتحادیه قرار دارند.

این تحریم های اتحادیه اروپا نشان دهنده دخالت آشکار آنها در مشکلات داخلی ایران است. زمانی که در پروژه ایجاد هرج و مرج در ایران شکست خوردند، تلاش کردند با فشار از طریق نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، به خواسته های نامشروع خود در مذاکرات هسته ای و سایر موارد از جمله تضعیف کشورمان جامه عمل بپوشانند.

اروپایی‌ها نیز مانند ایالات متحده معتقدند که با افزایش فشار اقتصادی و نظامی بر ایران و همچنین از طریق شورش، درگیری یا جنگ داخلی، می‌توانند ایران را ضعیف جلوه دهند و برای کسب امتیازات بیشتر در مذاکره، ایران را وادار به تسلیم کنند. جدول.

در همین رابطه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این تحریم ها اظهار داشت: بدیهی است که اعتیاد به تحریم ها عقلانیت و جدیت را از کشورهای اروپایی جدا کرده است و با این رویکرد اشتباه این اروپاست که دایره فعل و انفعالات آن را باریک کرد و آن را خیس کرد

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توان ملی خود و با استفاده از تجربیات بی نظیر خود در مقابله فعالانه با چالش های تحمیلی، همچون گذشته در برابر این گونه اقدامات بیهوده و غیرسازنده، با درایت و قدرت و بر اساس عزت و منافع ملی، موثر عمل خواهد کرد. اقدامات متقابل انجام می دهد و حق پاسخ را برای خود محفوظ می دارد.

در همین حال، جوزپ بورل در بیانیه ای با تکرار اظهارات مداخله جویانه خود گفت که ما از حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز و بیان آزادانه خواسته های خود حمایت می کنیم.

بربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز اعلام کرد که هیچکس در تهران، مشهد یا اصفهان نمی تواند باور کند که می توانند این اقدامات را بدون عواقب انجام دهند. اروپا و جهان در حال تماشا هستند. ما با ما همراه خواهیم بود و لیست را ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است که تلاش اروپا برای بهره برداری از یک معضل داخلی در جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده نیات و اهداف شوم آنهاست. حتی از مشکلات مردم که ناشی از وضعیت اقتصادی و معیشتی است استفاده می کنند و می گویند که با استقلال وضعیتشان بهتر می شود و همه این مشکلات در خط مقدم انقلاب اسلامی است، اما آیا بهتر نیست که به جای به فکر حل مشکلات مردم ایران، ابتدا به مشکلات و نابسامانی های داخلی خود بپردازند و به دنبال التیام نارضایتی های گسترده ای باشند که هر هفته به اشکال مختلف در اروپا ظاهر می شود.

اما بهتر است اروپایی ها و آمریکایی ها بدانند که با مقاومت جمهوری اسلامی تحریم های آنها علیه ایران راه به جایی نخواهد برد و مثل همیشه با شکست مواجه خواهند شد. البته باید توجه داشت که اقدامات بی پاسخ نخواهد ماند.


بیشتر بخوانید:

رفتار متفاوت اروپا در قبال ایران/ سیاستمداران اروپایی مهره های آمریکا هستند

تحریم پشت تحریم; تاکتیک های حیله گرانه دشمنان علیه ایران

دیدگاهتان را بنویسید