ثبات قیمت گوشت قرمز/ صادرات دام متوقف نشده است

ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799998

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه کمبود گوشت قرمز وجود ندارد، قیمت این محصول در بازار متعادل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید از کشتارگاه احسان ری گفت: کمبودی در عرضه گوشت قرمز وجود ندارد و افزایش قیمت های اخیر در این بازار به دلیل سفته بازی و میانجی گری است که به طور حتم در این زمینه رسیدگی خواهد شد. وجود ذخایر قیمتی کافی در بازار گوشت قرمز در کمترین زمان ممکن متعادل می شود.

وی افزود: از مردم می خواهیم در صورت مشاهده تخلفات قیمتی گزارش دهند تا با این موارد برخورد قانونی شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر دام مازاد داریم و برای صادرات برنامه ریزی شده و به هیچ وجه جلوی صادرات دام گرفته نشده است.

ساداتی نژاد افزود: واردات و صادرات خون یک اقتصاد است و باید به موقع انجام شود و با توجه به اینکه سیاست صادرات دام به تازگی شکل گرفته است، تجار می خواهند از این شرایط سوء استفاده کنند اما اجازه نمی دهیم و این سیاست ادامه دارد.»

وی گفت: برای تامین سرمایه در گردش عشایر، صاحبخانه نیز اقدام به توزیع کارت و برنامه ریزی های مناسب برای تامین گوشت مورد نیاز عید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در تهران روزانه 2000 راس دام و 200 راس دام سنگین ذبح و وارد بازار می شود.

ساداتی نژاد گفت: ذخایر بسیار خوبی هم داریم که به دلیل این ذخایر مانع هرگونه معامله می شود.

وی ادامه داد: بارگیری مواد اولیه مورد نیاز آذرماه به طور کامل در سامانه بازار انجام شد و برای این منظور یک میلیارد دلار ارز تامین شد و ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه دام را در بهمن ماه تامین می کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: هیچ نگرانی بابت مرغ و تخم مرغ وجود ندارد، در چند روز گذشته 13 هزار و 500 تن گوشت مرغ مازاد برای حمایت از تولید و ذخیره سازی خریداری شده است.

ساداتی نژاد گفت: از مردم می خواهیم در بازرسی های روزانه به ما کمک کنند و تخلفات را گزارش کنند و این بازرسی ها در هفته آینده دو برابر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید