ثبت نام نهضت ملی مسکن در 17 استان آغاز شده است

ثبت نام نهضت ملی مسکن در 17 استان آغاز شده است

روز جدید با تامین زمین و ایجاد تسهیلات جدید، مرحله هفتم ثبت نام نهضت ملی مسکن از چهار استان به 17 استان و 163 شهر افزایش یافت. ثبت نام در این مرحله در استان های ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و هرمزگان.

با تامین زمین و ایجاد تسهیلات جدید، مرحله هفتم ثبت نام نهضت ملی مسکن از چهار استان به 17 استان و 163 شهر افزایش یافت.

مرحله هفتم فراخوان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن که در چهار استان آغاز شده است، با تخصیص زمین و ایجاد ظرفیت جدید به دلیل نبود متقاضی موثر به 17 استان و 163 شهر گسترش یافته است.

ثبت نام در این مرحله در استان های ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و هرمزگان.

در اولین ابلاغیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که در 24 تیرماه ارسال شد، ثبت نام در چهار استان تا 10 تیرماه ادامه داشت.

در دومین اطلاعیه صادره امروز در خصوص ثبت نام مرحله هفتم طرح نهضت ملی مسکن، آمده است: در خصوص ثبت نام مرحله هفتم طرح ملی نهضت مسکن در شهرهای دارای زمین مازاد (تا سقف ظرفیت زمین ارائه شده)، متقاضیان. مطلع می شوند. لیست استان ها و شهرستان های دارای ظرفیت مازاد زمین در این مرحله ثبت نام به شرح جدول زیر می باشد. بدیهی است در صورت ایمن سازی زمین در سایر شهرهای کشور در روزهای آینده، سامانه آن شهرها نیز به تدریج افتتاح و نام شهرها به لیست زیر اضافه خواهد شد.

لازم به ذکر است متقاضیان مسکن در شهرهای جدید باید دارای سابقه سکونت در شهر محل سکونت ذکر شده در این مرحله باشند. متقاضیان جهت مشاهده لیست شهرستان های ظرفیت و ثبت نام به سامانه saman.mrud.ir مراجعه نمایند.

بر اساس این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و عرضه مسکن مصوب 26 مرداد 1400، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال را در برنامه خود گنجانده است که حدود 5.4 میلیون نفر برای این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد 3.6 میلیون مورد تایید قرار گرفته است. بر اساس اعلام وزیر راه و فواید عمومی، ثبت نام مجدد از 24 تیرماه 1401 آغاز می شود و ثبت نام در سامانه طرح های حمایتی جامع مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام می شود.

تاکنون 507 هزار نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن حساب بانک مسکن افتتاح کرده اند و 290 هزار نفر نیز برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده اند. با 91000 نفر قرارداد بسته شد و در واقع اولین اقساط را در سایت دریافت کردند. بر اساس آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع در سایت های نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 750 هزار تومان و مدت اجرای پروژه از 18 تا 24 ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید