ثبت نام وام و سپرده مسکن مستاجران 1402

برای دریافت و ثبت وام سپرده مسکن 1402 مستاجران، لازم است ابتدا شرایط ثبت این وام در مرحله اول و دوم را احراز کرده و سپس مراحل را در سامانه ثبت وام سپرده مسکن به نشانی tem.mrud.ir دنبال کنید. .

24 فقره وام سپرده مسکن به مستاجران با وجود شایعه افزایش حجم آن به دلیل محدودیت منابع بانک ها همچنان در همان ارقام قبلی باقی مانده است. اما مردم همچنان می توانند برای آن درخواست دهند. نحوه درخواست وام سپرده مسکن برای مستاجران چگونه است و متقاضیان باید چه شرایطی را داشته باشند؟

به گزارش تجارت نیوز، پرداخت وام سپرده مسکن مستاجران از سال گذشته آغاز شد و در همین مدت حدود ۹۲۰ هزار نفر از سرپرستان خانوار برای ثبت نام هزار و ۴۰۲ فقره وام سپرده مسکن مستاجران مراجعه کردند.

مبلغ این وام در سال 1402 برای استان تهران، مراکز استان ها و شهرستان ها به ترتیب 100، 70 و 40 میلیون تومان بوده است. میزان اقساط و همچنین نحوه بازپرداخت این وام با توجه به نرخ سود 18 درصدی و سقف پرداخت پنج ساله آن محاسبه می شود. اما چگونه می توان برای وام سپرده مسکن 1402 مستاجر ثبت نام کرد؟
نحوه ثبت وام و سپرده مسکن 1402

برای دریافت و ثبت وام سپرده مسکن 1402 مستاجران، لازم است ابتدا شرایط ثبت این وام در مرحله اول و دوم را احراز کرده و سپس مراحل را در سامانه ثبت وام سپرده مسکن به نشانی tem.mrud.ir دنبال کنید. .

مستاجرین برای ثبت نام وام سپرده مسکن ابتدا باید وارد سایت tem.mrud.ir شده سپس گزینه ثبت نام خدمات کمک سپرده را انتخاب کنند. در همین آدرس، پیگیری وام و سپرده مسکن در مرحله دوم نیز انجام می شود.

در مرحله بعد متقاضیان قوانین و مقررات مربوط به تسهیلات کمک سپرده را مطالعه کرده و در صورت تمایل می توانند اطلاعات شخصی خود را در صفحات بعدی وارد کنند. حال باید دید شرایط پیش روی متقاضیان در جایگاه رکن اصلی برای بهره مندی از وام سپرده مسکن 1402 چیست؟

شرایط ثبت نام وام و سپرده مسکن ۱۴۰۲

متقاضی تسهیلات مسکن استیجاری ابتدا باید متاهل یا سرپرست خانواده باشد، البته زنان مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد بالای 45 سال بر اساس شرایطی می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

ضمناً قرارداد اجاره ارائه شده توسط متقاضی وام مسکن باید به صورت رسمی تنظیم یا در سامانه املاک ایران ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد. از دیگر شرایط اخذ وام سپرده مسکن این است که تاریخ اجاره نامه اعطایی حداکثر تا پایان مهلت ثبت نام وام سپرده مسکن باشد.

وزارت راه و شهرسازی سال گذشته اعلام کرد برای موافقت متقاضی با ثبت نام وام اجاره مسکن در سال 1402، لازم است تا پایان مهلت ثبت نام وام، قرارداد اجاره شخصی منعقد شود. بنابراین در صورتی که اجاره ارائه شده پس از این بازه زمانی باشد، متقاضی واجد شرایط ثبت نام وام سپرده مسکن 1402 مستاجرین نخواهد بود.

در صورتی که ثبت نام کننده وام سپرده مسکن شرایط ثبت نام این تسهیلات را داشته باشد و برای دریافت وام سپرده مسکن 1402 مستاجر به بانک معرفی شود، لازم است حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ 97/01/1393 مدارک لازم جهت اخذ این تسهیلات و ضامنین را ارائه نمایند. زمان آشنایی با بانک.خود را معرفی کنید در غیر این صورت درخواست سپرده مسکن متقاضی رد خواهد شد.

آیا وام سپرده مسکن به مستاجران تعلق می گیرد؟

البته با وجود زمزمه هایی مبنی بر افزایش میزان وام سپرده در سال جاری، رئیس ستاد اقتصاد مسکن با بیان اینکه به دلیل محدودیت منابع بانک ها در حال حاضر برنامه ای برای افزایش سپرده وام مستاجران نداریم، گفت: در حال حاضر برنامه ای برای افزایش سپرده وام مستاجر نداریم. مبلغی که با تورم بی سابقه اجاره بها، برای بخش زیادی از مستاجران چندان موثر به نظر نمی رسد.

از طرفی با گرفتن این وام، هر فردی تا پایان اقساط آن یعنی تا پنج سال آینده، نمی تواند دوباره وام سپرده مسکن دریافت کند. به عبارت دیگر، اگر مستاجری در سال گذشته از کمک هزینه ودیعه مسکن استفاده کرده باشد، امسال دیگر مشمول دریافت آن نمی شود و جامعه هدف این طرح را کاهش می دهد. بالا بودن نرخ سود و پرداخت اقساط آن با وجود نیاز به پرداخت ماهانه اجاره بها یکی دیگر از دلایل موثر نبودن این وام است.

دیدگاهتان را بنویسید