ثبت نام کنندگان خودروهای محلی؛ پس از اعلام نوبت می توانید ماشین خود را تعویض کنید

دقیقاً یک هفته پیش (سه شنبه 24 فروردین) بود که شورای رقابت بخشنامه افزایش قیمت محصولات خودروسازان را تصویب کرد و سرانجام پس از گذشت بیش از یک سال، محصولات خودروهای داخلی مجاز به افزایش قیمت رسمی در کارخانه شدند. درب.که تعدیل قیمت نامیده می شود.دریافت کرده اند.

این مجوز برای چند روز در هاله ای از ابهام بود و منتشر نشد. اما بالاخره روز یکشنبه (20 آوریل) رسما اعلام شد.

بر اساس مجوز شورای رقابت، خودروسازان مجاز شدند قیمت محصولات خود را به طور میانگین 29 درصد (بین 10 تا 42 درصد) افزایش دهند و به این ترتیب لیست قیمت اصلی خودروها اعلام شد.

نکته مهمی که در این گزارش قصد داریم به آن بپردازیم این است که خودروهای عرضه شده در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی که ثبت نام اولیه آن از پنجم اسفند ماه سال 1300 آغاز و تا 9 اسفند ادامه داشت و پس از آن دو مرحله دیگر در سال نوسازی جدید انجام خواهد شد. با قیمت های جدید (پس از اعمال افزایش قیمت) به مشتریان تحویل داده شود.

اکنون که قیمت جدید خودروها از قبل مشخص شده است، تعدادی از ثبت نام کنندگان در طرح مذکور، با توجه به اینکه به غیر از مرحله اولیه ثبت نام (5 تا 9 اسفند 1400)، دو مرحله باقیمانده خودرو، فکری به حال خود کرده اند. مهلت ثبت نام برای افرادی که دارای حساب نمایندگی سازمان پشتیبانی (7 و 8 فروردین و سپس 16 تا 18 فروردین) هستند که تمدید شده است، مایلم دوباره تمدید شود تا بتوانند با خودروی دلخواه خود معامله کنند.

اما این سوال تا زمان تعیین انتصابات بعید و غیر ممکن به نظر می رسد; زیرا از ابتدا قرار بر این بود که حداکثر تا پایان فروردین ماه ترتیب تایید صلاحیت شدگان اعلام و مشخص شود. بنابراین با توجه به اینکه در 10 روز پایانی اولین ماه سال جدید هستیم و در این مدت باقیمانده باید قرعه کشی انجام شود و دستور مردم مشخص شود، تقریبا غیر ممکن و دور از انتظار است.

ویرایش پس از اعلام نوبت امکان پذیر است

امید کلیباف – سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت – در گفت وگو با ایسنا، گفت: قرعه کشی نوبت های داخلی خودرو تا پایان فروردین یا هفته اول اردیبهشت ماه برگزار می شود. پس از مشخص شدن پیچ ها، سیستم مجدداً باز می شود و مردم می توانند از زمان تخصیص خودرو خود مطلع شوند. در عین حال امکان ویرایش اطلاعات و یا حتی تغییر نوع خودرو نیز وجود خواهد داشت چرا که متقاضیان می توانند نوع خودروی انتخابی خود را تغییر دهند.

بنابراین می توان گفت که مشتریان دیگر لازم نیست قبل از اعلام زمان تحویل منتظر بازگشایی سایت سامانه تعویض خودرو (و در هر صورت ثبت نام جدید) باشند. همچنین زمان دیگری در پایان خرداد ماه امسال در نظر گرفته شده است تا بازماندگان ثبت نام (حساب وکلای خاطی که حذف شده و …) در آن زمان نسبت به ثبت نام خودرو اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید