جامعه اسلامی باید در مبارزه با فقر از سایر جوامع پیشی گیرد / حمایت از ولایت و رهبری همواره از زبان مرحوم آیت الله تکندی بوده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) برگزار می شود ، شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت گفت: امام حسن عسکری (ع) فرمود: من فرمان به تقوا ، در دین من تقوا پیشه کنید ، برای خدا تلاش کنید و سخت کار کنید ، من به شما توصیه می کنم که صادق باشید ، در هر امانتی که به شما سپرده می شود ، امین باشید ، فکر نکنید که همیشه می توانید رکوع کنید و سجده کنید ، تا زمانی که فرصت داشته باشید و همسایه خوبی باشید.

وی تصریح کرد: در حدیث دیگر ، امام فرمود هیچ یک از اجداد من که همان پیامبران (ع) هستند به اندازه من مورد علاقه کسانی که ادعا می کردند دین هستند ، نبودند. آنها آمدند و شک کردند که چرا حسن بن علی (ع) امام شد و برادرش امام نشد و این مظلومیت امام را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: زمین حتی یک لحظه بدون اختلاف باقی نمی ماند و در صورت باقی ماندن مردم خود را می بلعد و به محض کشته شدن امام ، امام دیگری جایگزین می شود. به او. ما از آغاز امام حضرت حجت (عج) استقبال می کنیم و امیدواریم خداوند عنایت فرماید تا بتوانیم ویژگی های منتظران واقعی این حضرت را داشته باشیم.

خداوند متعال قلب پاکی را به روشن فکران بخشیده است

امام جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی روشن فکران گفت: این روشن فکران با چشم خود نمی بینند ، اما خداوند متعال به آنها قلب پاکیزه داده است و بسیاری از چیزهایی که ما نمی توانیم ببینیم ، آنها را با روشن فکران خود درک می کنند. قلب و این بسیار ارزشمند است “

وی با تبریک روز ملی پارالمپیک گفت: ما همچنین روز تربیت بدنی و ورزش داریم و به همین مناسبت تبریک به ورزشکاران عزیز در زمینه های مختلف به ویژه در کشتی و قهرمانی که این روزها خوش درخشیدند و مورد تقدیر رهبر فرزانه قرار گرفتند. از انقلاب “من این کار را انجام می دهم و آرزوی موفقیت بیشتر و بیشتر برای این عزیزان داریم.

آیت الله عابدینی گفت: این روز والدین و مربیان است و ارتباط والدین با مربیان و معلمان و نظارت بر وضعیت فرزندان بسیار مهم است و سهل انگاری در این زمینه می تواند سرنوشت کودکان را به طرق مختلف رقم بزند و باشد. حساسیت در این زمینه بسیار مهم است.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: ما درگذشت حضرت عبدالمطلب ، پیشوای پیامبر گرامی اسلام (ص) را این روزها داریم و به ازدواج پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز احترام می گذاریم. با حضرت هادیه کبری (س) و امیدواریم ازدواج های زمان ما الگو باشد. ازدواج پیامبر (ص) و خاندان پیامبر (ص) باید از نظر سادگی ، عشق ، محبت و عقلانیت برای جوانان الگو باشد.

جامعه اسلامی باید در مبارزه با فقر از سایر جوامع پیشی بگیرد

وی به مناسبت روز جهانی ریشه کنی فقر گفت: ریشه کنی فقر آرزوی هر مسلمانی است و غنی سازی فقرا یکی از دعاهای مسلمانان است و جامعه اسلامی باید همه جوامع دیگر را در مبارزه با فقر و هنگامی که به دست آید ، تبعیض از بین می رود و فاصله طبقاتی از بین می رود و این یک جامعه دینی باوقار نیست که برخی از ثروت بالایی برخوردار باشند و برخی دیگر در فقر زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بر اساس روایات اهل سنت ، 12 ربیع الاول و طبق روایات شیعه 17 ربیع الاول سالروز تولد پیامبر اکرم (ص) است و امام خمینی (ره) چقدر عاقلانه تصمیم گرفته است .A .) بگذارید این روزها را هفته وحدت بنامیم و این هفته مسلمانان جشن گرفته و با هم صحبت می کنند.

امام جماعتی از قزوین روز جمعه گفت: امام حسن عسکری (ع) گفت با کسانی که موافق و مخالف هستند و آنها را جذب می کند ، روحیه خوبی دارد و امروز این وظیفه مسلمانان و شیعیان است.

وی درگذشت مرحوم آیت الله تکندی را تسلیت گفت: من درگذشت این دانشمند فرزانه و به قول رهبر فرزانه انقلاب را که وی را خالق خوانده تسلیت می گویم. او عالمی بود که در شهرها و روستاهای دور ، وقتی مردم از او می خواستند سخنرانی کند ، شکست نمی خورد و به هر حال سالها در جلسات و گردهمایی ها شرکت می کرد و یکی از مواردی بود که همیشه به زبان او بود. حمایت استان و رهبری.

آیت الله عابدینی ادامه داد: از افرادی که با دفن پیکر وی و مراسم آن مرحوم آشنا بودند تشکر و قدردانی می کنم و خدا را شکر این مراسم نیز به شکلی باشکوه برگزار شد.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: سالروز درگذشت مرحوم آیت الله مهدوی کنی و شهید اشرفی اصفهانی است و انشاء الله روح آنها با روح پیامبران و اولیای الهی محشور می شود.

وی با اشاره به حمله تروریستی به نماز جمعه در خان آباد افغانستان گفت: این اقدام تروریستی و داعش که در نماز جمعه در خان آباد افغانستان انجام شد ، همه را آزار داد. بدیهی است که این کار داعش است ، اما این اقدامات توسط تروریست ها و با حمایت صهیونیست ها و آمریکایی ها انجام می شود و مشکلات امروز این کشور نتیجه اقدامات آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به انتخابات خوب مردم عراق اشاره کرد و گفت: مردم عراق نمایندگان خود را انتخاب کردند و انشاءالله این اهمیت زمینه را برای امنیت ، آسایش و وحدت بیشتر در این دولت اسلامی فراهم کرد.

نظم و انضباط پلیس با مردم هر روز بیشتر می شود

من از قزوین در روز جمعه گفتم: این هفته شاهد برنامه های منظم و متنوعی از سوی بستگان پلیس استان قزوین بودیم و خوشحالیم که بستگان پلیس نظم ، تعامل و وقت شناسی خود را هر روز با مردم افزایش می دهند و انتقادات رو به کاهش است و خدا را شکر می کنیم.

وی گفت: ما سالگرد تأسیس ایدئولوژی سیاسی ارتش را جشن می گیریم. ما از اقوامی که در برابر مردم مانور قدرت نشان دادند و دشمنان را وحشت زده کردند ، قدردانی می کنیم. ما از بستگان سپاه پاسداران و بسیجیانی که از مرز شمال غرب کشور محافظت می کنند قدردانی می کنیم و صداقت خود را به این بستگان ابراز می کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید