جام جهانی فیفا برد بزرگ در بازی حیاتی. ملی پوشان گل زدند و به جام برگشتند!


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913522

دیدار تیم های ملی فوتبال ولز و ایران با برتری تیم ملی با 2 گل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از قطر; تیم های ملی فوتبال ولز و ایران در دومین دیدار از گروه B جام جهانی فوتبال 2022 که از ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه بین المللی احمد بن علی شهر الریان قطر آغاز شد، به مصاف یکدیگر رفتند.

پس از شکست سنگین 6 بر 2 مقابل تیم ملی انگلیس، تیم ملی کشورمان در دومین دیدار به مصاف یک تیم دیگر انگلیس رفت. برای زنده ماندن از شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در سال 2022، مقدر بود که ایرانی ها حداقل یک امتیاز یا برتری مقابل این تیم اروپایی کسب کنند که زهر سنگین ترین شکست تاریخ تیم ملی را کم کند.

کارلوس کی روش پس از انتخاب ترکیبی عجیب و جنجالی در آخرین دیدار، ملی پوشان ایران را با 5 تغییر برای رویارویی با ولز دراگون ها به میدان فرستاد که در جریان آن ترکیب پرشین ولورینز نیز تغییر کرد. ولزی ها نیز با تغییراتی نسبت به بازی قبلی خود مقابل ایرانی ها به میدان رفتند.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که روز گذشته با پرواز وارد قطر شده بود به همراه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در نشست تیم ملی فوتبال این کشور حضور یافتند. محل ویژه در ورزشگاه الریان قطر فوتبال ایران را با ولز تماشا کردم.


84744612 0304 4166 9141 696ef129642c خبر خاکستری


نیمه اول؛ نمایشی پرشور و غمگین

پارسی پوشان نیمه اول را با هیجان و اشتیاق فراوان آغاز کردند و تا 10 دقیقه ابتدایی توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشتند و در این مدت بارها توانستند خط دفاعی و دروازه بان ولز را با مشکل مواجه کنند اما به مرور زمان. در ادامه و با ارسال پاس از کوارتر اول اژدهایان اروپایی ابتکار عمل و مالکیت توپ را در دست گرفتند و به دنبال کنترل بازی بودند تا موقعیتی مقابل دروازه حسینی ایجاد کنند.

اما شاگردان کارلوس کی روش بلافاصله پس از برگشت توپ، این تیم را وارد ضدحمله کردند و همین امر باعث شد علی کولی زاده پس از پاس سردار آزمون که حضور نداشت و داور گل تیم ملی را مردود اعلام کند، به گل برسد. .

در ادامه ولزی ها سعی کردند دروازه تیم ملی را تهدید کنند و تیم ملی ایران در مقابل دروازه دومین حریف خود در جام جهانی موقعیت هایی ایجاد کرد اما در پایان دقیقه 4+45 توپی از دروازه عبور نکرد. خط و بازی در این نیمه با تساوی به پایان رسید گل تمام شد.

d0374b39 3e01 4bd8 b94f 046409e09583 خبر خاکستری


نیمه دوم؛ پست لعنتی و گل لحظه آخری!

هجومی تیم ملی فوتبال ایران در نیمه دوم ادامه داشت و شاگردان کی روش مانند نیمه اول تلاش کردند تا به پیروزی برسند. پس از یک توپ ربایی و ضدحمله موفق، سردار آزمون به تیرک دروازه مقابل دروازه برخورد کرد، سپس روی ریباند ضربه فنی و زیبای علی کولی زاده به تیرک دروازه پشت محوطه جریمه باز برخورد کرد. ضربه آخر سردار نیز توسط دروازه بان ولزی مهار شد.

بازیکنان دو تیم در بیشتر دقایق بازی بسیار نامنظم به نظر می رسیدند و عجله داشتند. و ولزی ها پاس ها و راش های اشتباه زیادی انجام دادند و تیم ملی ایران موقعیت های زیادی خلق کرد اما علاقه ای به گلزنی نداشت. کریم انصاری فرد در آن نیمه به جای سردار آزمون وارد زمین شد و ایران در چند نوبت خط دفاع تیم ملی ولز را تحت فشار قرار داد.

مهدی طارمی در یک ضدحمله به دنبال ترکیب ولزی که با واکنش سیدحسین حسینی وارد دروازه ایران نشد، مهدی طارمی توسط یان هنسی دروازه بان ولز به طرز عجیبی سرنگون شد و پس از تصمیم VAR از بازی اخراج شد. سپس آرون رمزی از زمین اخراج شد و دنی وارد بازی شد.

در ادامه با وجود اتلاف وقت 9 دقیقه ای داور السالوادوری، شدت حملات ملی پوشان ادامه یافت تا اینکه در لحظات پایانی روزبه اشم با ضربه ای زیبا از پشت محوطه دروازه ولز را باز کرد تا در موقعیت مناسب قرار گیرد. بازگشت ایران به جام حذفی رامین رضاییان دو دقیقه بعد از آن گل گل دوم ایران را به ثمر رساند تا وضعیت بد تفاضل گل بهتر شود. جهانبخش در بازی بعدی مقابل ولز نیز با کارت زرد جریمه شد و 10 نفره محروم شد.


ولز صفر
گل:-


ایران 2
گل: روزبه چشمی – 96 – رامین رضایان – 98

ترکیب تیم ملی ایران: سیدحسین حسینی، احسان حیسفی (مهدی ترابی – 77)، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی (علی کریمی – 82)، مرتضی پورعلیگنجی، مهدی طارمی، علی کولی زاده (علیرضا جهانبخش – 77)، سیدینیدی. سردار آزمون (کریم انصاری فرد – 68)، احمد نورالهی (روزبه چشمی – 77) و رامین رضایان.
ترکیب ولز: ایان هنسی، نکو ویلیامز، بن دیویس، کریس مفام، جو رودن، هری ویلسون، آرون رمزی، گرت بیل، کیفر مور، کانر رابرتز و اتان امپادو.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید