جام حذفی را در ماه رمضان برگزار می کنیم/امکانات مناسبی برای برگزاری مسابقات قهرمانی پایین تر حتی در پایتخت نداریم.


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819430

یکی دو شهر برای میزبانی فینال حذفی اولویت بیشتری دارند

سرپرست مسابقات جام حذفی گفت: امکانات مناسبی برای برگزاری مسابقات قهرمانی پایین حتی در پایتخت نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرحسین روشنک مسئول رقابت های جام حذفی دلیل پایان رقابت های جام حذفی تا پایان ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به تغییرات تقویم لیگ قهرمانان آسیا طی دو ماه گذشته، گروه مرحله این رقابت ها باید زودتر برگزار می شد، چون سپاهان و فولاد نیز از جام حذفی حذف شدند، این تاریخ را در دیگر مراحل برگزاری جام حذفی تعیین کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع پیشنهاد اسکوچیچ بوده است، پاسخ داد: خیر. این تصمیم ما بود و نیازی به چنین پیشنهادی نبود. از آنجایی که بدون حضور دو تیم آسیایی نمی توانستیم لیگ را در این مرحله حفظ کنیم، این بهترین فرصت برای برگزاری یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال بود و بعد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان در موعد مقرر، هفته های باقی مانده لیگ را برگزار کنیم. به پایان خواهد رسید. برسیم.

مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی برای استراحت و یا انجام دیدار تیم های لیگ برتری و جام حذفی گفت: به دلیل عدم برگزاری لیگ در ماه رمضان با تنش مسابقات مواجه نیستیم. پرسپولیس بعد از بازی امروز 20 فروردین با هوادار در جام حذفی به مصاف آلومینیوم می رود. سایر تیم ها هم همین کار را می کنند، فشار زیادی نداریم و نیمه نهایی و فینال در فواصل زمانی مناسب برگزار می شود.

روشنک در خصوص مکان فینال جام حذفی گفت: مشخص نیست اما یکی دو شهر اولویت های جدی تری دارند.

وی در خصوص اظهارات سهیل مهدی مبنی بر اینکه پنج ورزشگاه برای فینال جام حذفی در نظر گرفته شده است، گفت: این ورزشگاه ها در آیین نامه جام حذفی پیش بینی شده و فینال جام حذفی در دوره های قبل برگزار شده است. ورزشگاه شهدای فولاد اهواز، امام رضا(ع) مشهد، نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز و تهران آزادی را داریم. البته ورزشگاه پارس میانرود با توجه به شرایطی که دارد حتی برای برگزاری مسابقات لیگ برتر هم مشکل دارد و آن را در نظر نمی گیریم. بعد از مرحله یک چهارم نهایی، راحت‌تر می‌توانیم درباره ورزشگاه فینال جام حذفی تصمیم بگیریم.

سرمربی جام حذفی درباره اینکه آیا تماشاگران می توانند برای تماشای جام حذفی به ورزشگاه بیایند یا خیر، توضیح داد: جام حذفی از این نظر با لیگ برتر تفاوتی ندارد. اگر شرایط را داشته باشند و ستاد کرونا، مسئولان استان و شورای تامین استان شرایط را تایید کنند، می توانند از تماشاگران خودشان به عنوان لیگ استفاده کنند.

روشنک در پاسخ به این سوال که چه زمانی همه تیم ها می توانند زیرساخت های خوبی داشته باشند تا برای بازی با چالش مواجه نشویم، گفت: آرزوی ما این است که شرایط خوبی در لیگ های پایین داشته باشیم. البته در این مورد ادارات و کارکنان مختلف تصمیم می گیرند و باید برای توسعه زیرساخت ها تلاش کرد. این مشکل اصلی ماست.

وی ادامه داد: نه تنها برای جام حذفی، بلکه برای برگزاری مسابقات در لیگ پایین، حتی در پایتخت هم پایگاه مناسبی نداریم. گاهی اوقات احتمال دارد 3-4 تیم در یک استادیوم بازی کنند. امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود تا کم کم به امکانات و زیرساخت های لازم برسیم چرا که این موضوع در کیفیت مسابقات تاثیر مثبت دارد.

سرپرست مسابقات جام حذفی در گفت و گو با برنامه ورزشی تهران رادیو تهران با بیان اینکه در زمینه های قبلی پیشرفت قابل قبولی داشته است، گفت: پیشرفت هایی صورت گرفته است اما شیب بسیار کند است و ممکن است باعث توسعه شود. ساخته شده است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید