جان بولتون: آمریکا باید تسلیحات هسته‌ای خود را در کره جنوبی مستقر کند

جان بولتون: آمریکا باید تسلیحات هسته‌ای خود را در کره جنوبی مستقر کند

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده، خواستار استقرار مجدد تسلیحات هسته ای این کشور در کره جنوبی به عنوان یک پیام هشدار به کره شمالی شده است.

فارس: جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده باید تسلیحات هسته ای تاکتیکی خود را مجدداً در کره جنوبی مستقر کند تا پیامی روشن به کره شمالی بدهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات در حالی مطرح شد که یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی برای دیدار با جو بایدن، همتای آمریکایی خود در واشنگتن به سر می برد و انتظار می رود دو طرف درباره چتر هسته ای آمریکا در منطقه حفاظت متفقین گفتگو کنند.

علاوه بر اقدامات بازدارنده هسته ای جدید، جو بایدن از چندین طرح دیگر از جمله طرح های جدید برای امنیت سایبری، سرمایه گذاری اقتصادی و مشارکت های آموزشی برای سئول رونمایی خواهد کرد. هدف دولت آمریکا با این اقدامات تأکید بر «وسعت و عمق» روابط دو کشور همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس اتحادیه بین آنهاست (جزئیات بیشتر).

بولتون در حاشیه نشستی که توسط مؤسسه مطالعات سیاست آسه‌آن در سئول برگزار شد، گفت: استقرار مجدد سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی آمریکا به کره جنوبی کمک می‌کند و در عین حال به پیونگ یانگ هشدار می‌دهد.

او گفت: «بازگشت تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی به شبه جزیره، گواه روشنی بر عزم ما برای بازدارندگی کره شمالی خواهد بود».

ایالات متحده در سال 1958 تسلیحات هسته ای تاکتیکی را در کره جنوبی مستقر کرد و در سال 1991 آنها را حذف کرد. از آن زمان، ایالات متحده متعهد شده است که از همه ظرفیت های خود برای دفاع از کره جنوبی استفاده کند.

کره شمالی اخیراً یک موشک بالستیک قاره پیما با سوخت جامد آزمایش کرده است. آزمایش موشکی جدید کره شمالی در ادامه سری آزمایش های اخیر این کشور در واکنش به تشدید تنش ها با آمریکا و متحدانش است.

دیدگاهتان را بنویسید