جان بولتون رقیب ترامپ در انتخابات 2024 خواهد بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید گفت قصد دارد در سال 2024 نامزد ریاست جمهوری شود تا از ورود مجدد دونالد ترامپ به کاخ سفید جلوگیری کند.

روزنامه دیلی میل روز جمعه گزارش داد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، از قصد خود برای رقابت با رئیس سابق خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا خبر داده است.

بولتون که زمانی ترامپ به او لقب «آقای ترودو» داده بود، گفت که کمپین خود را بر سیاست‌های سخت‌تر در قبال روسیه و چین متمرکز خواهد کرد.

بولتون روز جمعه در مصاحبه ای گفت: «من وارد رقابت می شوم، نه نامزدی [حزب جمهوری‌خواه] و من این کار را در درجه اول انجام می دهم زیرا ما به سیاست خارجی قوی تری نیاز داریم.”

وی افزود: «من فکر می‌کنم نه تنها در مسکو، بلکه در مکان‌هایی مانند پکن نیز مهم است که بفهمیم تجاوز بی‌مورد به همسایگان شما چیزی نیست که ایالات متحده و متحدانش آن را تحمل کنند».

بولتون یکی از ثابت‌ترین چهره‌ها در میان مقامات جمهوری‌خواه در چند دهه گذشته بوده است. او در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان دستیار دادستان کل بود. در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش به عنوان دستیار وزیر امور خارجه ایالات متحده خدمت کرد و سپس در دوران ریاست جمهوری بوش پسر به چندین سمت انتخاب شد.

بولتون از آوریل 2018 تا سپتامبر 2019 در دوران ریاست جمهوری ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا خدمت کرد. بولتون بر سر سیاست های ایران و افغانستان با ترامپ اختلاف داشت تا اینکه ترامپ در توییتی او را اخراج کرد.

دیدگاهتان را بنویسید