ترامپ در انتخابات 2024 به رقیب احتمالی خود رای می دهد


ساعت: 02:21
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909616

رئیس جمهور سابق آمریکا با شرکت در انتخابات ایالت فلوریدا برای انتخاب فرماندار این ایالت، به ران دیسانتیس، رقیب احتمالی خود در رقابت درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 رای داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در انتخابات ایالت فلوریدا برای انتخاب فرماندار این ایالت شرکت کرد و به رقیب احتمالی خود در رقابت درون حزبی برای انتخاب نامزد جمهوری خواهان رای داد. حزب برای انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات 2024.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ روز سه شنبه با شرکت در انتخابات ایالت فلوریدا برای انتخاب فرماندار آن ایالت به ران دیسانتیس رای داد.

ترامپ به خبرنگاران گفت که به ران دیسانتیس فرماندار جمهوری خواه فلوریدا رای داده است.

در همین حال، دیسانتیس احتمالاً رقیب اصلی ترامپ در رقابت درون حزبی برای انتخاب نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 خواهد بود.

لازم به ذکر است که انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا هر دو سال یکبار برگزار می شود، اما زمانی که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، همزمان نباشد، این امر اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره دو ساله انتخاب می شوند، بنابراین همه 435 کرسی مجلس در طول انتخابات میان دوره ای با هم رقابت می کنند. علاوه بر این، یک سوم از 100 سناتور (35 کرسی) در انتخابات میان دوره ای هر دو سال یک بار انتخاب می شوند. علاوه بر این، انتخابات برای بسیاری از فرمانداران ایالتی (36 ایالت)، و همچنین بسیاری از دفاتر سیاسی محلی در ایالت ها و شهرها برگزار می شود.

سه‌شنبه، 8 نوامبر، روز رسمی رای‌گیری حضوری برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره است، اما بسیاری از آمریکایی‌ها قبلاً برگه‌های رای خود را پست کرده‌اند یا در پای صندوق‌های رای رای داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید