جایگاه زن مسلمان ایرانی در جهان را توضیح دهید


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813916

سپهوند با اشاره به نهادینه شدن زندگی حضرت زهرا (س) گفت: جایگاه زن مسلمان ایرانی در جهان باید تبیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم سپهوند در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به روز جهانی زن گفت: این روز تعطیلی است که هر ساله 17 اسفند برابر با 17 اسفند را به گردهمایی ها و گردهمایی ها می آورد.

وی افزود: این روز به دلیل مبارزه کارگران زن در کارخانه کتانی در سال ۱۸۵۷ در نیویورک آمریکا به عنوان روز زن انتخاب شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان لرستان گفت: شرایط سخت و غیرانسانی کار کارگران کم‌درآمد وارد کارخانه‌ها و بازار کار مردان در کشور صنعتی، آنان را مجبور به مبارزه سازمان‌یافته با این بی‌عدالتی در اعتصابات کرد. به دلایل نامعلومی در آتش سوزی کارخانه 129 کارگر در آتش سوختند و تعداد کمی نجات یافتند.

وی افزود: در این اعتراضات زنان خواهان ساعات کار کمتر، دستمزد بیشتر و حق رای بودند و این اعتراضات از جنبش کارگری به رویداد مهمی مانند روز زن در سال تبدیل شد که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شد. این جنبش هنوز در ایران به رسمیت شناخته نشده است، اگرچه فعالان زن در چندین مکان تلاش می کنند روز زن را جشن بگیرند.

سپهوند گفت: رهبر معظم انقلاب به صراحت مخالفت خود را با اهداف راهپیمایی زنان در 17 اسفند اعلام کردند و روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را روز زن انتخاب و اعلام کردند. الف) میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) به عنوان روز زن گرامی داشته شود و زندگی این بانوی بزرگ در جامعه نهادینه شود.

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان گفت: نخبگان و فرهیختگان وظیفه دارند از زنان در خانواده حمایت کنند تا جامعه به ویژه زنان را نسبت به حقوق و حقوق خود بر اساس دستورات دینی و الهی و سیره اهل بیت(ع) آگاه کنند. (مانند). بر اساس قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی باید وضعیت زنان مسلمان ایرانی را در جهان تبیین کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید