جای این بازیکن اصلا پرسپولیس نیست

جای این بازیکن اصلا پرسپولیس نیست

بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان از ادامه این وضعیت و شرایط تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 قطر نگران هستند. یکی از این افراد جمشید شاه محمدی مهاجم سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس است که در گفت و گو با خبرورزشی به نکات خوبی اشاره کرد.

او آشکارا و رو در رو صحبت می کند که به طور کامل به شما ارائه خواهد شد.

بازی دوستانه ایران و الجزایر با شکست ما همراه بود. شما هم نگران تیم ملی ایران بودید یا این دیدار را تدارکاتی می دانید؟

اتفاقاً نگران بودم و خیلی هم نگران. فکر نمی کنم با دراگان اسکوچیچ و این فوتبال یک امتیاز هم از جام جهانی قطر بگیریم!

چرا؟

جام جهانی اصلا شوخی نیست! ما در آنجا با بحرین و امارات کاری نداریم. هیچ خبری از هنگ کنگ و تیم هایی که قبلاً آنها را برنده می دانیم نیست. شما بهتر از من می دانید که انگلیس، آمریکا و ولز چگونه به جام جهانی صعود خواهند کرد.

بخشی از ناهماهنگی های تیم ملی به دلیل عدم برگزاری مسابقات تدارکاتی بود. اینطور نیست؟

بازی امید نورافکن در پست دفاع چپ هم به خاطر نبود بازی تدارکاتی است؟! نمی دانم نقش حداقلی وحید هاشمیان در این تیم چیست؟ او باید به اسکوچیچ یادآوری می کرد که امید نورافکن مدافع میانی نیست و این چیدمان اشتباه از ابتدای بازی به تیم آسیب زده است.

به جام جهانی اشاره کردید. همه حریفان ما به درستی آماده شده اند اما به گفته تیم ملی ایران از نظر آمادگی شرایط مناسبی ندارند؟

مطمئن باشید اگر مربی ای مثل کارلوس کی روش در راس تیم بود شرایط خیلی فرق می کرد. فوتبال ایران از خیلی ها چیزهای زیادی یاد گرفته است و چگونه دید که چگونه در جام جهانی روسیه و همچنین برزیل تیم ملی ما را هدایت می کند؟ ما با تیم هایی مثل آرژانتین، اسپانیا و پرتغال بازی کردیم که بعدها قهرمان اروپا شدند، بنابراین حتی اگر قهرمان شویم و حالا نمی توانیم تیم دوم الجزایر را تحمل کنیم.

شما هم معتقدید باید سرمربی تیم ملی عوض شود و فردی مثل او بیاید؟

من پسر عموی کارلوس نیستم! نظر من این است که تیم ملی یک مربی بزرگ جام جهانی می خواهد و یکی به او یا برانکو که خیلی به فوتبال ما اضافه کرد. تیم ملی با اسکوچیچ کوچک شد. بگذارید خیلی صادقانه بگویم.

خوش آمدی؟

این بازیکنان هم نگران اسکوچیچ نیستند. من خودم ملی پوش بودم و این چیزها را خوب می فهمم. در زمین وقتی بازیکنی بی دقت بازی می کند یا پاس اشتباه می دهد و واکنش سرمربی در زمین برایش مهم نیست، این خود گویای خوبی است. ما تیم خوبی داریم که باید آن را به مردم او بسپاریم.

گفتی که پسرخاله نیستی اما من و دراگان اسکوچیچ خیلی زود به جام جهانی رسیدیم و …

من چیزی علیه اسکوچیچ ندارم و این را می گویم چون تیم ملی ام را دوست دارم. تیم ملی به دلیل اینکه ستارگان تیم ملی مانند آزمون، طارمی و جهانبخش احساس خطر می کردند که ممکن است جام جهانی را از دست بدهیم به جام جهانی راه یافت. در دیدار مقابل تیم های آسیای صغیر توانستیم با این ستاره ها به جام جهانی برسیم. فکر نمی کنم این غیرت و تعصب ایرانی در جام جهانی کارساز باشد. در جام جهانی به تاکتیک و اقتدار سرمربی نیاز داریم. من دشمن اسکوچیچ نیستم و می دانم که او مربی سخت کوشی است اما جام جهانی جای تعارف و شوخی نیست.

خب اگر موافقید بیایید در مورد پرسپولیس صحبت کنیم. (به شوخی) دوستت تامیروف هم معلومه که رفته؟!

دوست من ؟!

با من مصاحبه کردی و گفتی در 50 سالگی اگر برهنه شوم و بازی کنم از تامیروف بیشتر گل می زنم؟!

آها! حرف ناشایستی زدم؟ این خارجی مثلاً فقط می دود و اصلا چارچوب هدف را نمی داند. اصلا جای چنین بازیکنانی در پرسپولیس نیست و اشتباه می کردند. من در حال حاضر 100 بازیکن ایرانی و جوان تر را می شناسم که می توانند بهتر از پرسپولیس برای پرسپولیس بازی کنند. امیدوارم پرسپولیس بازیکنان زائد و ضعیف را بدون تعارف رها کند که خریدهای خوبی انجام می شود. مهاجم یا خارجی باید سر و شانه اش بالاتر از تیم میزبان باشد وگرنه به درد پرسپولیس نمی خورد. شنیده ام که یحیی به دو مهاجم خوب برزیلی نزدیک می شود و امیدوارم مدیران باشگاه به جای خرید ارزان از ازبکستان و تاجیکستان، مهاجمی را بخرند که ما را بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید