جای خالی «طرح» دریافت وام قرض الحسنه/ برخی از تسهیلات صندوق کارآفرینی گلستان مشتری ندارد


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892948

وام های صندوق کارآفرینی امید گلستان 3 برابر شد;

دولت سیزدهم برای حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان گلستان را سه برابر کرد، اما فضای خالی طرح دریافت وام قرض الحسنه فرصتی تلقی می شود که می تواند اشتغال زایی و امید آفرینی کند.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 1200 فقره تسهیلات به مبلغ 160 میلیارد تومان به متقاضیان صندوق کارآفرینی امید استان گلستان پرداخت شده است که برای 1600 نفر اشتغال ایجاد کرده است، این تسهیلات در حوزه کشاورزی، خدماتی است. و بخش های صنعتی در استان گلستان تزریق شد.


وام های صندوق کارآفرینی امید گلستان سه برابر شده است/وام ها عبارتند از; بدون برنامه!


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از رشد سه برابری وام های این صندوق نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: منابع برای تخصیص اعتبار وجود دارد اما متقاضی برای طرح وجود ندارد.


رسول شهرکی امروز درباره جزئیات تسهیلات صندوق گفت: کمیته فنی باید طرح های مصوب را برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید ارائه کند، برخی تسهیلات متاسفانه مشتری ندارد.


وی از پرداخت 1200 فقره تسهیلات از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در استان گلستان خبر داد و توضیح داد: 160 میلیارد تومان برای استخدام 1600 نفر در دولت سیزدهم به نامزدها پرداخت شده است.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان نامه های زیادی به صندوق ارسال شد که از این تعداد 400 فقره به مبلغ 8 میلیارد و 200 میلیون تومان شامل 50 درخواست مربوط به تسهیل اشتغال و 350 وام مورد نیاز است.


به گفته شهرکی؛ 4 هزار و 900 نامه به صندوق ارسال شد که از این تعداد 4 هزار و 500 نامه شرایط لازم برای اخذ تسهیلات را داشت که این نامه‌ها مشمول اخذ تسهیلات اعم از اشتغال، معوقه بدهی به بانک‌ها و چک‌های برگشتی خارج از اختیارات نبود. از صندوق


وی اولویت صندوق کارآفرینی امید در سال جاری را حمایت از طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اعلام کرد و افزود: طرح های دانش بنیان و تکمیل زنجیره تولید از اولویت های صندوق برای تسهیل حمایت ها است.


* اشتغال 376 نفر با اعتبارات صندوق «کارآفرینی». در طول هفته در اختیار دولت قرار گرفت


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان با بیان اینکه در هفته دولت امسال 318 پروژه با سرمایه گذاری 85 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد، گفت: طرح های هفته دولت با حمایت این صندوق ایجاد می شود. 376 شغل در استان .


شهرکی بیان کرد: صندوق در روستاها سه برنامه راهبردی را دنبال می کند، صندوق های خرد محلی که در روستاها به صورت خانوادگی تشکیل می شود، تفاهم نامه ای در این حوزه با کمک بسیج سازندگی منعقد شده است، در حوزه تولید، بسته بندی و فروش به مردم آموزش می دهد و صندوق کارآفرینی امید نیز 250 میلیون تومان کمک می کند.


وی بیان کرد: در قالب طرح «هر روستا – یک محصول»، صندوق کارآفرینی امید 10 میلیارد تومان به 133 فقره تسهیلات پرداخت کرده است.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان ادامه داد: 300 فقره تسهیلات به مبلغ 80 میلیارد تومان از نقطه الف تبصره 18 ارائه کرده ایم همچنین این صندوق 111 فقره تسهیلات به مبلغ 14 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل پرداخت کرده است. اشتغال پایدار در روستاها


شهرکی گفت: نقاط بالقوه در طرح روستای بیکار با کمک مدیرکل امور روستایی، فرماندار و دهیاری شناسایی می شود، نواقص دهیاری ها احصا و برای دریافت تسهیلات وارد صندوق می شود. هدف ما حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید