جریان صادرات گاز به ترکیه از سوی ایران قطع نشده است

بر اساس این گزارش، با وجود شرایط کاری خطرناک از نظر استانداردهای ایمنی و نیاز به تعمیر سریع و فوری قطعات معیوب، جریان صادرات گاز با کنترل شرایط عملیاتی و پایش مستمر نشتی ها و کنترل فشار حفظ می شود.

اما علیرغم اینکه ایران همچنان جریان صادرات خود را حفظ می کند، به دلیل مشکل فنی در ایستگاه فشار ترکیه، در حال حاضر این کشور نمی تواند گاز دریافت کند.

شایان ذکر است شرکت ملی گاز ایران تا تصمیم نهایی در این خصوص از نظر حفظ شرایط کار ایمن آماده ارسال گاز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پس از این سوال، وزارت انرژی ترکیه هشدار داد که این شرکت ها با قطعی برق در نتیجه عرضه کمتر گاز مواجه خواهند شد. این تعلیق ضربه دیگری به ترکیه است که در ماه های اخیر به دلیل افزایش قیمت عمده فروشی و کاهش ارزش پوند شاهد افزایش هزینه های واردات انرژی بوده است. دولت و بانک مرکزی ترکیه برای حفظ قدرت خرید خود مجبور شده اند میلیاردها دلار به بوتاس وام دهند یا بفروشند.

مقامات ترکیه می گویند قطع برق و محدودیت های عرضه گاز برای مصرف کنندگان داخلی اعمال نمی شود. ترکیه گاز طبیعی مایع (LNG) را برای تنوع بخشیدن به منابع تامین گاز خود و بهینه سازی هزینه ها در زمانی که قیمت نقدی کمتر از قراردادهای بلندمدت با صادرکنندگان از جمله آذربایجان، روسیه و ایران است، وارد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید