جریان فرهنگی کنگره شهدای استان مرکزی متعلق به همه مردم است

ساعت: 18:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793143

کریمی گفت: جریان فرهنگی کنگره شهدای استان مرکزی متعلق به سایر اقشار جامعه و همه مردم است و علاوه بر حضور تمامی کارکنان کنگره شهدای استان مرکزی، گروه ها و تشکل های مردمی با محوریت مردم فعال هستند. ، با بیش از 3000 نفر در این راستا سازماندهی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امشب در همایش تجلیل از فعالان ستاد بزرگداشت هزار و چهارصدمین هفته دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: این یکی از جان باختگان استاد بزرگوار شهید مفتک است. در قلعه و دانشگاهی که نامش در تاریخ ماندگار به عنوان پرچمدار اتحاد و همبستگی حوزه و دانشگاه می درخشد.

وی با اشاره به ضرورت جهاد برای تبیین حماسه های شکل گرفته در انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهم ترین الزامات مقام معظم رهبری در عرصه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، روایت صحیح و تبیین حماسه های ایشان است. صحبت می کند تاکید کردند و آخرین بار جهاد تبیین را مطرح کردند و امروز جهاد تبیین و قصه گویی صحیح رسالت مهمی است و نقش رسانه ها نیز بسیار مهم است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف، کنگره شهدای استان مرکزی در سال 93 تدارک دیده شد و از سال 93 که اجلاس اصلی کنگره برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت. در سال 1377 برگزار شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده همواره ادامه کار مد نظر بوده و امروز پس از گذشت 3 سال از برگزاری کنگره تمامی فعالیت ها با قوت ادامه دارد.

وی ادامه داد: در دیدار اعضای کنگره شهدای استان مرکزی با مقام معظم رهبری، با ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده در این کنگره، بر ادامه فعالیت ها نیز تاکید کردند و ستاد مرکزی کنگره استان مرکزی شهدا نیز در این راستا گام ها و فعالیت هایی برداشتند که تاکنون در قالب کمیسیون ها و کارگروه ها متوقف نشده است.

سردار کریمی افزود: حرکت فرهنگی کنگره شهدای استان مرکزی متعلق به سایر اقشار جامعه و همه مردم است و علاوه بر حضور تمامی کارکنان کنگره شهدای استان مرکزی، گروه ها و تشکل های مردمی معطوف به مردم هستند. فعال هستند که بیش از 3 هزار نفر در این راستا سازماندهی شده اند.

وی ملت بودن را شاخصه کنگره شهدای استان مرکزی دانست و گفت: هم افزایی و مشارکت همه جانبه گفت: و همه ظرفیت ها و توانمندی های استان برای رسیدن به اهداف تلاش کردند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: هر طرحی یک شهید است و هر خدمتی به نام شهید که با برکت کنگره شهدای استان مرکزی آغاز به کار کرد، به گفتمان عمومی در امروز استان محرومیت زدایی و خدمات رسانی در بخش های مختلف انجام می شود و خدمت به نهضت انسانی که از کنگره آغاز شده است با قدرت ادامه دارد.

وی بیان کرد: ساماندهی بیش از 25 هزار جهادگر بسیجی و ایفای نقش تخصصی در خدمت رسانی جغرافیایی به مردم و راه اندازی 700 صندوق قرض الحسنه از جمله اقدامات زیربنایی برای ادامه حرکت در جهت خدمت رسانی به مردم است که ساخت 700 مسکن است. هزار و 500 مجموعه جهیزیه و توزیع بیش از 400 هزار معیشت طی دو سال گذشته از جمله دستاوردهای نهضت خدمت رسانی مردمی است که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی راه اندازی شده و با قوت ادامه خواهد داشت.

سردار کریمی با اشاره به آمار شهدای مرکزی از 7 هزار و 100 شهید والامکام گفت: شهدا پرکردن پرونده 6200 شهید استان مرکزی در موفقیت ها و حماسه های دفاع مقدس که باید به خوبی تبیین شود.

وی تاکید کرد: مردمی بودن، استفاده از جوانان و ظرفیت های داخلی و پایداری فعالیت ها محور فعالیت ها و برنامه های کنگره است که منجر به کارایی، کم هزینه، انسجام و همگرایی در همه بخش ها و استفاده از ظرفیت های داخلی در استان شد. به حفظ اقدامات بسیار پایدار در استان.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تقدیر از همه دست اندرکاران در هفته دفاع مقدس گفت: خوشبختانه در هفته دفاع مقدس امسال با وجود بیماری عروق کرونر برنامه های خوبی در استان مرکزی برگزار شد. حوزه دفاع مقدس نباید محدود به یک هفته باشد و از این رو همه باید کمک کنیم تا در طول سال برنامه هایی با هدف مردم ایجاد شود و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در گام دوم انقلاب است. یک ضرورت مهم . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید