جریمه ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنیات در استان تهران

امرالهی اعلام کرد:

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی امروز از جریمه 87 میلیارد تومانی دو کارخانه لبنیات در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالا وزارت کشاورزیاز اجرای طرح نظارت بر بنگاه های تولیدی محصولات لبنی وی در راستای رعایت دستورالعمل 50 درصدی نهاده شیر برای تولید 4 محصول اجباری خبر داد و گفت: در بازدیدهای صورت گرفته در استان تهران گزارش تخلف حدود 87 میلیارد تومانی دو کارخانه شیر دولتی را اعلام کردیم. سازمان تحقیقات جنایی

وی ادامه داد: برنامه نظارت بر کارخانجات فرآوری شیر به منظور رعایت بخشنامه 50 درصدی میزان شیر وارد شده به تولید 4 محصول مشمول تنظیم بازار شامل 2.5 کیلوگرم ماست، 900 گرم در دستور کار است. شیر نایلونی کم چرب، 1 ​​لیتر شیر تازه کم چرب و 400 گرم پنیر UF.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه این طرح در سراسر کشور اجرا می شود، افزود: در اجرای این طرح از تمامی واحدهای تولید شیر در سراسر کشور بازدید می شود. و در صورت رعایت دستورالعمل های ابلاغی هر واحد تولیدی. در غیر این صورت طبق قانون با آن سازنده برخورد می شود.

امرالهی تصریح کرد: محصولات غنی شده قیمت اعلامی از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان را ندارند و کارخانه ها محصولات تنظیم بازار به نام پروبیوتیک و D3 تولید می کنند که خلاف مقررات بازار است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی در پایان از تولیدکنندگان خواست تا در روند تولید اصلاحات لازم را انجام دهند.



آیا این خبر مفید بود؟