جزئیات استعلام از وزیر آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان

جزئیات استعلام از وزیر آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان

محمد واحدی با اشاره به سوال خود از وزیر آموزش و پرورش گفت: این سوال در مورد کار وزارت آموزش و پرورش به ویژه در اجرای قانون رتبه بندی است که چرا با وجود وعده های وزیر آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان به تعویق می افتد. انجام شده ناقص است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس افزود: قانون رتبه بندی معلمان یکی از قوانین مترقی شورای اسلامی در دوره یازدهم است اما مفاد اجرایی آن بود. مورد تایید نمایندگان کنترل مجلس قرار نگرفت و به بدترین شکل استفاده شد.

وی افزود: آئین نامه این قانون ده ها ایراد دارد و رتبه بندی به گونه ای انجام شده است که گروه های هدف به ویژه مهرآفرین ها و گروه های هدف رتبه های 4 و 5 تحت پوشش قرار نمی گیرند. ضمناً مرحله انطباق و اجرا باید بر اساس سوابق تجربی و ارزیابی های سالانه برای ارزیابی باشد که رعایت نشده است.

واحدی عدم رعایت مصوبه فوق العاده معلمان در هیات حقوق و دستمزد، عدم واگذاری سهام صندوق ذخیره معلمان به اعضا، شاخص غیرقابل دفاع اختصاص سهمیه استخدامی در استان های فقیر و مرزی را از دیگر محورهای سوال خود از وزیر برشمرد. آموزش و پرورش

یکی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش از اعضای هیات حقوق و دستمزد است و باید در اخذ مجوزهای ویژه معلمان مشاغل دولتی و خصوصی تسریع می کرد. تاخیر و سهل انگاری؟

وی بیان کرد: همچنین باید مشخص شود که سرنوشت واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به کجا رسیده است. وی بیان کرد: همچنین باید توضیح داد که چرا ارقام اختصاص سهمیه اشتغال به مناطق مرزی و عقب مانده کشور به این صورت است که الان است.

دیدگاهتان را بنویسید