نظر جدید وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان + جزئیات

نظر جدید وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان + جزئیات

روز جدید : وزیر آموزش و پرورش زاهدان گفت: رتبه بندی معلمان به عنوان یک فرصت باعث ارتقای کیفیت آموزش در مدارس می شود.

یوسف نوری روز پنجشنبه در دیدار صمیمانه با معلمان منتخب سیستان و بلوچستان با اشاره به زحمات معلمان مناطق مرزی و فقیرنشین اظهار داشت: برای معلمان این مناطق هر چهار سال یکبار رتبه بندی معلمان انجام می شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش موضوع مهم و گسترده ای است، افزود: با تدوین سند تحول بنیادین در حوزه سیاست گذاری در نظام آموزش و پرورش کارهای زیادی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش کل حوزه تربیت دانش آموزی را مصداق بارز مفهوم حکمت عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن فرصت های یادگیری برای همه دانش آموزان از اهداف سند تحول بنیادین هنر معلمی است.

وی افزود: آموزش در همه زمینه ها به معنای سوادآموزی چند بعدی دانش آموزان است و تربیت افرادی که در این استان جان باخته اند برای حفظ امنیت کشور نمونه بارز این نوع آموزش است.

نوری به مشکلات خاص آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: رشد جمعیت در این استان هفت برابر میانگین کشوری است و این امر کار را بسیار سخت می کند.

وی با اشاره به مشکلات آموزش الکترونیکی در مدارس خاطرنشان کرد: در آموزش ترکیبی نیاز به آموزش و الگو داریم چرا که اکثر معلمان و والدین بدون داشتن اطلاعات و دانش لازم با مشکل آموزش ترکیبی مواجه هستند.

وی ادامه داد: نتیجه همه اقدامات و فعالیت های انجام شده در آموزش و پرورش در مدرسه قابل مشاهده است و به همین دلیل چشم ما فقط باید به مدرسه و معلم باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ادامه فعالیت مستقیم مدارس خطاب به معلمان و مدیران گفت: باید مدارس را باز نگه داریم.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع هزینه های تربیت معلم گفت: دوره های ضمن خدمت باید در کار معلمان تاثیر عملی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعامل با سایر دستگاه ها و نهادها موجب موفقیت آموزش و پرورش می شود و کمک زیادی به تحقق اهداف خواهد کرد.

نوری گفت: انتخاب و گزینش معلمان باید عادلانه و اصولی باشد و نیروهای منتخب آموزش های لازم را برای کار حرفه ای ببینند.

وی با اشاره به نگرانی معلمان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان مبنی بر اینکه کتاب های درسی جدید به این استان نمی رسد، گفت: باید ویرایش های جدید کتب درسی به موقع به این استان ارسال شود و این مشکل بررسی و پیگیری شود. بالا.”

وزیر آموزش و پرورش سرانه مدارس در مناطق مرزی و فقیرنشین را سه برابر کرد و گفت: این اقدام برای اجرای عدالت ترمیمی انجام شده است.

نوری از خیران مدرسه و مدرسه یار تشکر کرد و به مدیران مدارس گفت: سعی کنید همه جا برای مدرسه خود اسپانسر پیدا کنید و با ادارات مختلف تماس بگیرید زیرا مدرسه مرکز آموزشی محله است.

دیدگاهتان را بنویسید