نظر عجیب وزیر جدید آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

نظر عجیب وزیر جدید آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

یوسف نوری در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش دانش آموزی در پاسخ به سوالی مبنی بر گلایه معلمان از روند تصویب و اجرای طرح رتبه بندی، گفت: طبق اطلاعاتی که دریافت کردم، رتبه بندی این هفته باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. ” قطعا باید برای یکسان سازی حقوق معلمان تلاش شود.

وی افزود: ما از ابتدا پیگیر او بودیم. در خصوص جزئیات ابهاماتی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. من فکر می کنم این طرح یکسان سازی است تا رتبه بندی. چون باید برای رتبه بندی مدرک بیاید و بعد روی این سند کار شود که در کیفیت آموزش تاثیر دارد و حق معلم را در نظر می گیرد. حالا اما به این می گویند رتبه بندی در مجلس و کار در این قالب رو به جلو است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکل کمبود معلم در خصوص حضور در کلاس ها گفت: نباید کلاس بدون معلم داشته باشیم و آن را نپذیریم. در هر صورت باید معلم پیدا کنیم و از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم تا کلاس ما بدون معلم نماند.

نوری درباره گلایه برخی از دانش آموزانی که در فضای مجازی آموزش دیده اند و در امتحانات ترم اول شرکت کرده اند، گفت: امتحان برای همه است. ما باید به تدریج و با رعایت پروتکل ها به سمت حضور حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید