وعده جدید وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

وعده جدید وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

صادق ستاری فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نوشت: روز گذشته آخرین جلسه بررسی آیین نامه رتبه بندی با حضور وزیر و برخی اعضای محترم شورای دولت برای رفع ابهامات و اتخاذ تصمیمات اجرایی برگزار شد. اقداماتی مانند آیین نامه در شرف ابلاغ بود. وزارت و سازمان برنامه و بودجه از حمایت های لازم و آمادگی کامل برای اجرای نظام رتبه بندی برخوردار است. ما قدردان هستیم
این توییت در حالی در بین معلمان دست به دست می شود که رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به روزنامه رسالت گفت: اجرای رتبه بندی کمترین توقع معلمان است که فعلا با تاخیر و متوقف شده است. ابلاغ آیین نامه و مجلس نیز در این حوزه شکایت است.

وی با اشاره به تعلل وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوره های اخیر لایحه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده که در نهایت با کمک نمایندگان خانه ملت ها و کمیته مربوطه بررسی و نهایی شده است. روند تصویب این طرح ایراداتی مطرح و مقرر شد سازمان استخدامی کشور، برنامه و بودجه، معاون وزیر از مجلس شورای ملی نیز در جلسات حضور داشته باشند. جلسات متعددی در راستای تصویب قانون اجرای ارزشیابی معلمان با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد و در نهایت پس از رفع اشکال، موضوع از سوی وزارت آموزش و پرورش به تعویق افتاد. امروز به جز وزارت آموزش و پرورش هیچ مانعی برای رتبه بندی معلمان وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور: این فقط استرداد نیست

سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارزشیابی معلمان باید به ارتقای کیفیت آموزش منجر شود و تنها از منظر بهبود حقوق و دستمزد به آن نگاه نشود. .

وی درباره انتقاد برخی از نمایندگان از اجرای طرح ارزشیابی معلمان گفت: همکاران ما در تلاش هستند تا هرچه سریعتر چارچوب نظارتی این قانون تکمیل شود تا اجرای ارزشیابی معلمان منجر به ارتقای کیفی شود. سیستم آموزشی علاوه بر تامین معیشت این عزیزان. پرداخت ها به محض تنظیم مفاد این قانون آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید